صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

جزئیاتی جدید از مرگ لاشاون تامپسون در زندان‌های آمریکا/زندانی که قربانی نیش متعدد حشرات شد

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰:۱۳
کد خبر: ۴۷۱۵۰۰۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های جدید جزئیات بیشتری را درباره مرگ لاشاون تامپسون که در زندان ایالت جورجیا بر اثر نیش متعدد حشرات جان باخته بود نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان – یک کالبد شکافی مستقل جزئیات بیشتری از مرگ لاشاون تامپسون که اخیرا در یکی از زندان‌های ایالت جورجیا به دلیل نیش متعدد حشرات جان باخته بود، ارائه می‌کند.

وکلای خانواده تامپسون، ساکن جورجیا که سپتامبر گذشته در زندان شهر فولتون جان باخت، یافته‌های جدید و نگران‌کننده‌ای را از گزارش کالبد شکافی که به‌طور مستقل سفارش داده شده بود، فاش کردند.

به گزارش «wsws»، تصاویر ناراحت‌کننده‌ای که اوایل سال جاری میلادی از سوی وکلای خانواده تامپسون منتشر شد و این مرد آفریقایی-آمریکایی را نشان می‌داد که در یک سلول کثیف زندان جان باخته بود، میلیون‌ها نفر را در آمریکا و سطح جهان شوکه کرد.

هیچ اتهامی صادر نشده است

تاکنون هیچ اتهامی علیه کارکنان زندان فولتون که مسئول مرگ تامپسون بودند، ثبت نشده است.

در حالی که تصاویر هولناک تامپسون شرایط غیرانسانی میلیون‌ها زندانی را در آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها هرگز به جرمی محکوم نشده‌اند و مجبور به تحمل حبس هستند، این عکس‌ها همچنین ادعا‌های خودخواهانه سیاستمداران آمریکایی را که دولت این کشور از حقوق بشر در آمریکا، اوکراین یا هر جای دیگری در جهان حمایت می‌کند، آشکار می‌کنند.

مرگ تامپسون و صد‌ها نفر دیگر که هر سال در بازداشت پلیس قرار می‌گیرند، از جمله کودکان مهاجر، یک ناهنجاری نیست، بلکه یک امر عادی بیمارگونه است.

نتایج گزارش جدید کالبدشکافی

در کنفرانس مطبوعاتی اخیر، وکلای خانواده تامپسون توضیح دادند که باید گزارش کالبد شکافی اضافی را پس از گزارشی که از سوی مقام‌های شهر فولتون در سال گذشته انجام شد و علت مرگ تامپسون را «نامشخص» اعلام کرد، ارائه دهند.

برخلاف گزارش کالبد شکافی قبلی، گزارش جدید که از سوی «راجر میچل»، استاد و رئیس آزمایشگاه کالج پزشکی دانشگاه هاوارد تهیه شده بود، در یافته‌های خود قاطعانه و صریح بود.

بی‌توجهی پزشکی

میچل، می‌نویسد: نظر این پزشک قانونی است که لاشون تامپسون به دلیل بی‌توجهی شدید جان باخته است؛ ترکیبی از کم آبی بدن، کاهش وزن سریع و سوءتغذیه که با اسکیزوفرنی جبران نشده عارضه شده، منجر به مرگ وی شده است.

به گفته وی، عدم اقدام مراقبان تامپسون مستقیما با مرگ او مرتبط است؛ بنابراین علت مرگ باید به‌عنوان عوارض ناشی از بی‌توجهی شدید با علت دخیل به‌عنوان اسکیزوفرنی درمان‌نشده ذکر شود.

در نهایت، نحوه تعیین مرگ به عنوان قتل به بهترین شکل شرایط پیرامون مرگ لاشون تامپسون را توصیف می‌کند.

«میچل» پس از بررسی معدود پرونده‌های پزشکی نگهداری شده در زندان به همراه یافته‌های خود، تشخیص داد که تامپسون در کمتر از ۹۰ روز ۳۲ پوند وزن کم کرده است، در حالی که او به یک اتهام جزئی در زندان بود و تامپسون هیچگونه خدمات پزشکی و یا درمانی در دستکم ۴۰ روز متوالی قبل از مرگ خود دریافت نکرده است.

علاوه بر سوءتغذیه شدید و کم‌آبی بدن، «هجوم شدید و گسترده حشرات» مشاهده شده است، از جمله «تعداد بی‌شماری از حشرات» که روی بدن وی قرار داشتند.

میچل اشاره کرد که هجوم شدید حشرات یکی دیگر از نشانه‌های بی توجهی است.

از سوی دیگر گزارش سم‌شناسی انجام شده از سوی میچل به این نتیجه رسیده که تامپسون دارو‌هایی را که قبلاً برای اسکیزوفرنی تجویز شده، دریافت نکرده بود.

بی توجهی به قتل در سیستم زندان آمریکا

بی توجهی به قتل در سیستم زندان‌های آمریکا امری عادی است و در مورد دیگری که در شهر جکسون ویل روی داد یک زندانی به دلیل عدم دریافت دارو‌های خود در زمان بازداشت جان باخت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *