رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش جمعیت زنان زندانی در آمریکا

10:03 - 15 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۱۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش جمعیت زنان زندانی در آمریکا
جمعیت زنان زندانی در آمریکا در حالی افزایش می یابد که سهم نامتناسب زنان رنگین پوست نگران کننده شده است.

خبرگزاری میزان – جمعیت زنان زندانی در آمریکا به عنوان کشور دارنده رتبه نخست بالاترین جمعیت زندانی در جهان در حال افزایش است و زنان رنگین پوست سهم نامتناسبی از جمعیت زندانیان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، شمار زنان زندانی در آمریکا که در پی شیوع کرونا کاهش قابل توجهی یافته بود، با بازگشت سیستم قضایی این کشور به روال معمول خود شاهد افزایش جمعیت زنان زندانی است.

زنان سیاهپوست و اسپانیایی تبار در آمریکا با نرخ بالاتری در مقایسه با همتایان سفیدپوست خود زندانی می‌شوند و به شکل نامتناسبی تحت تاثیر پیامد‌های ناشی از حبس قرار می‌گیرند.

بر اساس داده‌های وزارت دادگستری آمریکا، تعداد زنان زندانی در این کشور از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۱۴۶ هزار نفر رسید، اما جمعیت زنان زندانی در این کشور در حال بازگشت به سطح قبل از شیوع کروناست.

بر اساس آمار مذکور حدود ۵۸ درصد از زنان در زندان‌های ایالتی یا فدرال آمریکا، والدین کودکان خردسال هستند؛ زنان سیاه‌پوست و لاتین تبار در حالی نسبت به زنان سفیدپوست با نرخ بالاتری از زندانی شدن مواجه هستند که عمدتا دارای فرزند هستند.

یک استاد دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه شیکاگو که درباره وضعیت زنان به حاشیه رانده شده، به ویژه زنان زندانی تحقیق می‌کند، گفت: زنان زندانی معمولا نان آور خانه هستند، به این معنی که با زندانی شدن آن‌ها، کودکانشان اغلب آواره یا وارد سیستم رفاه کودکان می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *