رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت زندان فولتون آمریکا پس از مرگ لاشاون تامپسون بر اثر نیش حشرات

8:38 - 04 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۷۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت زندان فولتون آمریکا پس از مرگ لاشاون تامپسون بر اثر نیش حشرات
وضعیت بهداشتی در زندان فولتون آمریکا که لاشاون تامپسون در آن به دلیل نیش متعدد حشرات جان خود را از دست داده بود همچنان نامناسب بوده و تغییری در آن صورت نگرفته است.

خبرگزاری میزان - «لاشاون تامپسون»، شهروند سیاه‌پوست ۳۵ ساله اهل جورجیا آمریکا که سابقه دستگیری نداشت و در فروشگاه مواد غذایی کار می‌کرد، به اتهام مشارکت در یک اقدام جنایی، در زندان «فولتون» حبس شد، جایی که مرکز حقوق بشر جنوبی، بدرفتاری و مرگ دستکم ۱۰ زندانی را در آن به دلیل سوءتغذیه در طول سال ۲۰۲۲ گزارش کرد.

«تامپسون» در این زندان دچار سوءتغذیه شد و اخیرا به دلیل نیش متعدد حشرات جان باخت.

تصاویر جسد «لاشاون تامپسون» که از سوی «مایکل هارپر»، وکیل خانواده او ارائه شده، وحشتناک است. آن‌ها سلولی را در شرایطی غیرقابل توصیف نشان می‌دهند که زندانی را به پوست و استخوان تبدیل می‌کند؛ بدن این زندانی توسط حشرات و ساس‌ها پوشانده شده بود که روی بدنش قرار داشتند تا اینکه پس از ۳ ماه که در شرایط غیرانسانی رها شده بود، او را کُشتند.

ادامه بحران بهداشتی در زندان فولتون

به گزارش «آتلانتا نیوز»، این تصاویر وحشتناک بودند - کثیفی و آلودگی دیوار‌ها را پوشانده بود و زنگ و زباله کف سلولی را که «لاشاون تامپسون» در سپتامبر گذشته در زندان «فولتون» در آن جان باخت، فرا گرفته بود.

یک کالبدشکافی مستقل مشخص کرد که او به وسیله ساس‌ها «زنده خورده شده است» و یک وکیل خانواده «تامپسون» گفت که بدن او دچار کم‌آبی بود، سوءتغذیه داشت و خونش هیچ نشانه‌ای از دارویی که برای درمان اسکیزوفرنی‌اش به شدت به آن نیاز داشت را نشان نمی‌داد.

با این حال، اخیرا مقامات شهر «فولتون» قرارداد خود را با شرکت ارائه دهنده خدمات پزشکی این زندان تمدید کردند و حدود ۴.۵ میلیون دلار به مبلغ قرارداد این شرکت اضافه کردند.

سوابق نشان می‌دهد که توافق با شرکت «NaphCare» برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از سوی زندان بسته شد و از آن زمان تاکنون ۵ بار تمدید شده است.

«مایکل هارپر»، وکیل خانواده «تامپسون»، از خبر تمدید توافق با این شرکت که عامل اصلی بحران در زندان فولتون به شمار می‌رود، شوکه شد.

به گفته وی، این وحشتناک‌ترین مرگ در زندان است که تا به حال در این کشور دیده‎ام؛ این یک سلول کثیف بود، «لاشاون» به ساس و شپش آلوده شده بود و به مدت ۳ ماه کاملا مورد بی توجهی قرار گرفت.

خانواده «تامپسون» اکنون هم از کلانتر شهر «فولتون» و هم از این شرکت بهداشتی به خاطر مرگ «تامپسون» شکایت می‌کنند.

در ۱۸ آوریل ۲۰۲۳، NaphCare اخطاریه فسخ قرارداد را برای «فولتون» و کلانتر شهر ارسال کرد که از ۳۱ می ۲۰۲۳ اجرایی شد.

تمدید قرارداد به دلیل کیفیت بالای خدمات بهداشتی!

اسناد کمیسیون شهر نشان می‌دهد که مقامات «فولتون» و رئیس پلیس این شهر بوده‌اند که از NaphCure خواسته‌اند تا به عنوان ارائه‌دهنده پزشکی به فعالیت خود ادامه دهد؛ این درخواست «به دلیل کیفیت بالای خدمات بهداشتی و روانی ارائه‌شده، و همچنین ناتوانی در انعقاد قرارداد با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی دیگر در زمان مقرر» عنوان شده است.

«هارپر»، گفت: خانواده «تامپسون» به همان اندازه تیم حقوقی شوکه شدند؛ رئیس پلیس «فولتون» شخصا به ما گفته بود که قرارداد را تمدید نخواهند کرد؛ در واقع، آن‌ها قرار بود به دلیل مرگ «لاشاون تامپسون»، قرارداد با NaphCare را فسخ کنند و اکنون، وارونگی کامل آن برای همه ما کاملا تکان دهنده است.

در جلسه اخیر کمیسیون «فولتون»، هیچ اشاره‌ای به «تامپسون» یا شرایط پیرامون مرگ او نشد؛ در عرض چند دقیقه پس از ارائه قطعنامه، اعضا با ۷ رای موافق و بدون رای مخالف رای به تمدید قرارداد دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *