رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ زندانیان در زندان‌های آمریکا؛ از نیش حشرات تا سوء تغذیه

14:23 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۰۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ زندانیان در زندان‌های آمریکا؛ از نیش حشرات تا سوء تغذیه
مرگ لاشاون تامپسون در زندان فولتون یک مورد مستثنی نبوده و امری روزمره در زندان‌های آمریکا به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - «لاشاون تامپسون»، شهروند سیاه‌پوست ۳۵ ساله اهل جورجیا بود، «جاشوا مک لمور» ۲۸ ساله و ساکن ایندیانا بود؛ این دو جوان آمریکایی که بدون محاکمه یا محکومیت به جرمی در زندان به سر می‌بردند، جان باختند.

تامپسون دچار سوءتغذیه شده و به معنای واقعی کلمه به دلیل نیش متعدد حشرات جان باخت و مک لمور که مبتلا به اسکیزوفرنی بود، در یک سلول کاملا غیربهداشتی تا زمان مرگ نگهداری می‌شد.

به گزارش «ytali»، بر اساس داده‌های ابتکار سیاست زندان، آمریکا با ۵۶۵ دستگیری در هر ۱۰۰ هزار نفر و بیش از دو میلیون نفر هزار ان زندان محلی و فدرال بالاترین میزان حبس را در جهان دارد.

سابقه فاجعه‌بار زندان فولتون

لاشاون شهروند سیاه‌پوست آمریکایی بود که سابقه دستگیری نداشت و در خواربارفروشی‌ها کار می‌کرد. او به اتهام مشارکت در یک جنایت، در زندان شلوغ شهرستان فولتون محبوس شد، جایی که سال گذشته مرکز حقوق بشر جنوبی (SCHR) بدرفتاری و مرگ ده زندانی را در آن به دلیل سوءتغذیه در طول سال ۲۰۲۲ گزارش کرد.

افراد زندانی در زندان فولتون حتی اگر در معرض سوء تغذیه نیز نبودند، اما کاملا و به طور نظام‌مند در معرض تغذیه ناکافی قرار داشتند.

عکس‌های جسد لاشاون که توسط مایکل هارپر، وکیل خانواده او ارائه شده، وحشتناک است. آن‌ها سلولی را در شرایطی غیرقابل توصیف نشان می‌دهند که زندانی را به پوست و استخوان تبدیل می‌کند؛ بدن این زندانی به معنای واقعی کلمه توسط حشرات و ساس‌ها پوشانده شده بود که روی بدنش قرار داشتند تا اینکه پس از سه ماه که در شرایط غیرانسانی رها شده بود، او را کشتند.

خانواده لاشاون در شوک هستند، آن‌ها حتی از دستگیری او مطلع نشده بودند و تنها زمانی از این موضوع مطلع شدند که در مورد مرگ یکی از بستگانشان با آن‌ها تماس گرفته شد. 

شرایط غیرانسانی در زندان‌های آمریکا؛ موضوعی روزمره

با این حال، شرایط غیر انسانی در صنعت زندان‌های آمریکا یک استثنا نیست، بلکه یک امر ثابت است؛ علاوه بر زندان شهرستان فولتون، در واقع، موارد بسیار دیگری نیز گزارش شده است، از جمله پرونده‌ای که اخیرا علیه «کریس اورهارت»، رئیس پلیس شهر جکسون، رئیس زندان این شهر و پرسنل پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی مطرح شد.

جاشوا مک لمور ۲۸ ساله در تابستان ۲۰۲۱ در انزوا در سلولی غیربهداشتی، بدون پنجره، آب یا سرویس بهداشتی برای بیست روز قرار گرفت تا اینکه بر اثر سوء تغذیه و بی‌آبی جان باخت.

جاشوا به شکل جدی از اسکیزوفرنی رنج می‌برد؛ در آخرین بستری شدن در بیمارستان واکنش بدی نشان داد و با یک پرستار درگیر شد؛ این اقدام کافی بود تا فوراً بدون ارائه مراقبت کافی، او را با زنجیر به سلولی در زندان جکسون منتقل کنند. 

جاشوا در این سلول به جای دریافت مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز، به فجیع‌ترین شکلی که می‌توان تصور کرد، رها شد تا جان خود را از دست دهد.

نکته متناقض این است که در آمریکا، از یک سو، بسیاری از زندانیان از گرسنگی یا سوءتغذیه می‌میرند، در حالی که از سوی دیگر در همان کشور، اداره‌های زندان‌های ایالتی و فدرال وجود دارند که حتی اجازه توسل زندانی به اقداماتی مانند اعتصاب غذا را نمی‌دهند.

در واقع، یک روش اجباری و وحشیانه، تحمیل تغذیه اجباری به زندانیانی است که از خوردن غذا خودداری می‌کنند. 

داستان شرم‌آور لاشاون تامپسون اخیرا توسط واشنگتن پست و سی‌ان‌ان گزارش شد و سپس در سراسر جهان پخش شد. چنین جنایاتی در زمان صلح از سوی دولت کشوری که ادعای حاکمیت و فرمانروایی بقیه جهان متمدن را دارد، موضوعی غیر قابل تحمل است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *