تحقیقات درباره زندان جورجیا/فولتون؛ زندانی که حشرات جان زندانی آمریکایی را گرفتند

9:35 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۵۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات درباره زندان جورجیا/فولتون؛ زندانی که حشرات جان زندانی آمریکایی را گرفتند
وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که تحقیقاتی را درباره وضعیت زندان فولتون که لاشاون تامپسون، شهروند سیاه پوست بر اثر نیش متعدد حشرات جان خود را از دست داده بود، آغاز کرده است.

خبرگزاری میزان - وزارت دادگستری آمریکا می‎گوید که تحقیقات را درباره وضعیت زندان «فولتون» آغاز کرده است.

به گفته مقام‎های وزارت دادگستری آمریکا، پس از بررسی گسترده اطلاعات در دسترس عموم، از جمله گزارش‌هایی درباره «لاشاون تامپسون» که در سپتامبر ۲۰۲۲ به دلیل نیش متعدد حشرات و وضعیت نامناسب زندان جان خود را از دست داد و گزارش‌هایی از خشونت رایج، توجیه قابل‌توجهی برای شروع تحقیقات پیدا کرده است.

طبق بیانیه مطبوعاتی، این تحقیقات همچنین بررسی خواهد کرد که آیا مقام‎های شهر فولتون و اداره پلیس این شهر علیه افراد دارای معلولیت روانی در داخل زندان تبعیض قائل می‌شوند یا خیر.

«مریک بی. گارلند»، دادستان کل آمریکا، مدعی شده که افراد در زندان‌ها و بازداشتنگاه‌ها از حمایت‌های اولیه حقوق مدنی خود برخوردار هستند.

«کریستن کلارک»، دستیار دادستان کل از بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا نیز گفت: شرایط غیرقانونی که اغلب در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها می‌بینیم، امروز جایی در جامعه ندارد.

«رایان کی. بوکانان»، دادستان در ناحیه شمالی جورجیا، معتقد است همه مردم جورجیا مستحق رعایت عدالت از سوی نهاد‌هایی هستند که به ما خدمت می‌کنند، از جمله زندان‌های محلی ما.

به گفته وی، اتهامات اخیر مبنی بر سلول‌های کثیف پر از حشرات، خشونت افسارگسیخته که منجر به مرگ و جراحت می‌شود، و افسران با استفاده از خشونت بیش از حد باعث نگرانی شدید و لزوم تحقیقات کامل را ایجاب می‌کند. این تحقیقات بخشی از تلاش‌های مداوم برای اطمینان از امنیت شهروندان است و حقوق قانونی آن‌ها حتی زمانی که در بازداشت هستند محافظت می‌شود.

نقض سیستماتیک حقوق زندانیان

به گزارش «wsws»، این تحقیقات بر اساس قانون حقوق مدنی افراد نهادینه شده (CRIPA) و قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) انجام خواهد شد؛ هر دو اساسنامه به این وزارتخانه این اختیار را می‌دهد که در مورد نقض سیستماتیک حقوق افراد محبوس در زندان‌ها تحقیق کند.

با این وجود رئیس پلیس «فولتون» که متهم به کم‎کاری در ارتباط با پرونده «لاشاون تامپسون»، است، گفت: من می‌خواهم از بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری (DOJ) برای جلسه تشکر کنم. همانطور که با مقام‎های وزارت دادگستری در میان گذاشتم، ما از این تحقیقات استقبال می‌کنیم و آماده همکاری کامل هستیم.

بحران در زندان فولتون

رئیس پلیس این منطقه می‎گوید: بحران بشردوستانه در زندان «فولتون» موضوع جدیدی نیست؛ با توجه به نگرانی‌های نهادینه که برای چندین دهه زندان «فولتون» را درگیر کرده است، در سپتامبر ۲۰۲۲ با موسسه ملی اصلاحات وزارت دادگستری (NIC) تماس گرفتم و درخواستی فوری برای تامین امنیت کردم. 

شرایط نامناسب و ازدحام بیش از حد

رئیس پلیس «فولتون» با اذعان به مشکلات موجود در زندان بدنام این شهر، گفت: من به طور علنی، خصوصی و مکرراً نگرانی‌های خود را در مورد ازدحام بیش از حد خطرناک، زیرساخت‌های فرسوده و کمبود نیروی انسانی حیاتی در زندان مطرح کرده‌ام. 

وی تاکید کرد: بهترین نتیجه ممکن از گزارش وزارت دادگستری این است که یافته‌های مطالعه امکان‌سنجی زندان که در مارس ۲۰۲۳ تکمیل شد، را تایید کند. این مطالعه نشان داد که زندان مجاز به ادامه فعالیت نیست و به زندان جایگزین نیاز است. علاوه بر این، راه حل‌هایی با حمایت هیئت کمیسیون‌ها شناسایی و اجرا خواهد شد که مراقبت انسانی و بازداشت زندانیان را تضمین می‌کند و تضمین‌های ایمنی را ارائه می‌دهد. 

«لاشاون تامپسون»، شهروند سیاه‌پوست ۳۵ ساله اهل جورجیا آمریکا که سابقه دستگیری نداشت و در فروشگاه مواد غذایی کار می‌کرد، به اتهام مشارکت در یک اقدام جنایی، در زندان «فولتون» حبس شد، جایی که مرکز حقوق بشر جنوبی، بدرفتاری و مرگ دستکم ۱۰ زندانی را در آن به دلیل سوءتغذیه در طول سال ۲۰۲۲ گزارش کرد.

«تامپسون» در این زندان دچار سوءتغذیه شد و اخیرا به دلیل نیش متعدد حشرات جان باخت.

تصاویر جسد «لاشاون تامپسون» که از سوی «مایکل هارپر»، وکیل خانواده او ارائه شده، وحشتناک است.

آن‌ها سلولی را در شرایطی غیرقابل توصیف نشان می‌دهند که زندانی را به پوست و استخوان تبدیل می‌کند؛ بدن این زندانی توسط حشرات و ساس‌ها پوشانده شده بود که روی بدنش قرار داشتند تا اینکه پس از ۳ ماه که در شرایط غیرانسانی رها شده بود، او را کُشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *