پس‌لرزه‌های مرگ یک زندانی آمریکایی بر اثر نیش حشرات

12:26 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۳۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پس‌لرزه‌های مرگ یک زندانی آمریکایی بر اثر نیش حشرات
۳ نفر از مقام‎های زندان فولتون ایالت جورجیا در پی مرگ یک زندانی به دلیل آثار ناشی از نیش حشرات و بی‌توجهی به وضعیت وی، از سمت خود برکنار شدند.

خبرگزاری میزان - ۳ مقام زندان شهر فولتون در ایالت جورجیا، در میانه تحقیقات در مورد مرگ یک زندانی که خانواده‌اش می‌گویند در سلولی کثیف و آلوده به حشرات نگهداری می‌شد، برکنار شدند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، بیانیه‌ اداره پلیس این شهر، می‎گوید: رئیس زندان شهر «فولتون» و ۲ دستیار رئیس زندان به درخواست «پاتریک لابات»، رئیس پلیس این منطقه در جلسه کارکنان اجرایی، استعفای خود را ارائه کردند.

«لابات» در بیانیه اخیر خود با اعلام «تغییرات گسترده» در این مرکز، گفت: برای من واضح است که زمان آن فرا رسیده است که برخی تغییرات صورت بگیرد.

این استعفا در حالی صورت می‌گیرد که خانواده «لاشاون تامپسون» خواستار تحقیقات جنایی در مورد مرگ او در سپتامبر ۲۰۲۲ در زندان فولتون و ساختن یک مرکز جدید هستند.

خانواده «تامپسون»، گفته‎اند که مرگ او نتیجه شرایط غیربهداشتی در زندان و عوارض ناشی از نیش حشرات بوده است؛ سلولی که او در آن قرار داشت «برای یک حیوان بیمار هم مناسب نبود». 

«مایکل هارپر»، وکیل خانواده «تامپسون» هفته گذشته در حالی که تصاویری در دست داشت که ظاهرا شرایط سلول فرد جان باخته را نشان می‌داد، گفت: این غیرقابل بخشش و تاسف‌آور است.

خودداری از ارائه اطلاعات

نحوه و علت مرگ این زندانی آمریکایی از سوی معاینه پزشکی شهرستان فولتون به عنوان «نامشخص» ذکر شد.

در بیانیه پلیس فولتون ادعا شده که به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی بهداشتی، رئیس پلیس نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی «تامپسون» در هنگام حبس، یا تصمیمات او در مورد حق پذیرش یا امتناع مراقبت‌های پزشکی به اشتراک بگذارد.

رئیس پلیس فولتون در بیانیه خود می‎گوید که پس از بررسی شواهد اولیه جمع آوری شده در جریان تحقیقات داخلی، استعفای مقام‎های زندان را درخواست کرده است.

در مجموع، تیم اجرایی که در محل این زندان حضور دارد، بیش از ۶۵ سال سابقه مدیریت زندان و اجرای قانون دارد.

رسانه‎های آمریکایی به تازگی اعلام کردند که «لاشاون تامپسون»، زندانی ۳۵ ساله آمریکایی در ماه سپتامبر گذشته در یکی از زندان‌های ایالت جورجیا جان خود را از دست داده است.

این زندانی ۳۵ ساله آمریکایی به دلیل مشکلات روانی به زندان شهر «فولتون» منتقل شده و در این زندان بدنام جان خود را از دست داد.

جزئیات مرگ این زندانی در آمریکا حاکی از شرایط وحشتناک او در زندان ایالت جورجیا بوده است؛ همچنین بر اساس گزارش‎ها جسد «تامپسون» در زمان مرگ مملو از حشرات بوده است.

تصاویری که وکیل خانوادگی «تامپسون» منتشر کرده، شرایط بسیار نامناسب و غیربهداشتی سلول وی را به تصویر کشیده است.

مرگ این زندانی آمریکایی و شرایط زندان محل بازداشت وی با واکنش‌های بسیاری همراه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *