صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

افزایش شدید مرگ‌ پناهجویان در مرزهای یونان از سال 2015

۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶:۵۸
کد خبر: ۴۴۵۹۱۷۵
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات نظام‌مند یونان علیه مهاجران و پناهجویان به اشکال مختلف همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - در حالی که گزارش‌ها و شواهد مبنی بر بازگرداندن اجباری پناهجویان از طریق دریا و خشکی در مرزهای یونان همچنان در حال افزایش است، هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا پس از بازدید از این کشور خواستار اقدام کمیسیون اروپا هستند.

 به گزارش « ecre.org»، نسبت افرادی که جان خود را در تلاش برای رسیدن به یونان از دست می‌دهند، طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.

گزارش‌های گردآوری شده پناهندگان و فعالان حامی حقوق پناهجویان نشان می‌دهد که هزار و 624 قایق حامل حدود 44 هزار نفر بین سال‌های2017 تاکنون از جزایر یونان به داخل آب‌های ترکیه عقب رانده شدند.

این وضعیت بجرانی همچنان ادامه دارد؛ در 20 سپتامبر، تلفن زنگ هشدار چندین حادثه از جمله سه نفر در منطقه «اوروس» و 53 نفر از جمله پنج کودک را گزارش داد اما مقامات یونانی پاسخی به این درخواست‌ها برای کمک ندادند.

یک ویدئوی منتشر شده عقب راندن 35 نفر در نزدیکی «رودس» توسط اعضای گارد ساحلی یونان در 18 سپتامبر را نشان می‌دهد.

هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا به طور مستقیم مشکل دسترسی به منطقه نظامی شده اوروس را که یونان و ترکیه را جدا می‌کند، تجربه کردند؛ این هیئت به گفته رسانه‌ها با «سکوت، جو سنگین و موانع دسترسی به برخی مناطق یا افراد» مواجه بوده است.

گزارش‌های متعددی از منابع معتبر تأیید می‌کند که عقب‌نشینی‌ها در مرزهای یونان «در مقیاس سیستماتیک اتفاق می‌افتد».

آژانس گارد مرزی و ساحلی اروپا (فرانتکس)  که اغلب به دلیل همدستی در تخلفات یونان مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ از مناطقی که تصور می‌شود عقب نشینی اجباری پناهجویان انجام می‌شود، دوری می‌کند؛ آنها تحت فرمان مقامات یونانی عمل می‌کنند.

مقایسه تناسب بین مرگ و میر و ورود در سال‌های 2015 و 2016 و 2020 و 2021 در مرزهای یونان نشان می‌دهد در حالی که در نتیجه «اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی دولت یونان» تا حدودی میزان ورود پناهجویان به این کشور کاهش یافته است، اما نسبت مرگ و میر در واقع از یک مورد در هر 835 نفر به یک نفر به ازای هر 66.5 نفری که تلاش می‌کنند از طریق دریای اژه خود را به یونان برسانند، افزایش یافته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا یونان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *