آمار نگران کننده کودکان پناهجوی مفقود شده در کشورهای اروپایی

11:44 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۳۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناپدید شدن پناهجویان در کشورهای اروپایی به یک وضعیت بحرانی رسیده و نهادهای حقوق بشری بر ضرورت اقدام کشورها برای پایان دادن به آن تاکید می‌کنند.

خبرگزاری میزان - جزیره «لامپدوسا»، جنوبی ترین نقطه ایتالیا، واقع در قلب مدیترانه؛ و تعدادی از افراد ناشناس که از عبور خطرناک به این جزیره جان سالم به در نبرده‌اند در گورستان این جزیره دفن شده‌اند.

برخی از قبرهای آنها ناشناس باقی مانده و تنها از روی تاریخ و اعداد حک شده بر روی قبرها قابل تشخیص هستند.

به گزارش «coe.int»، اکثر اجساد سال‌ها پس از بازیابی، ناشناس باقی می‌مانند و بیشتر قربانیان کشتی‌های غرق شده همچنان بدون هیچ اثری ناپدید می‌شوند و تعداد آنها از کسانی که سرنوشتشان مشخص شده، بیشتر است.

فاجعه مهاجران مفقودی در اروپا به مقیاس وحشتناکی رسیده است؛ با وجود درخواست‌های فراوان سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری در سراسر اروپا، این مشکل کاملا نادیده گرفته شده است.

بر اساس آمار پروژه مهاجران گمشده، از سال 2014، حدود 25 هزار نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند اما این پدیده تنها به مرزهای جنوبی اروپا مربوط نمی‌شود.

در همین بازه زمانی، برآورد می‌شود که حدود 900 نفر هنگام حرکت در مسیرهای داخل اروپا، چه در خشکی و چه در دریا، جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند؛ 277 نفر تنها در بالکان غربی به عنوان مثال، در رودخانه‌های بالکان مفقود شدند، در حالی که برآورد می‌شود 204 نفر هنگام تلاش برای رسیدن به انگلیس از طریق کانال «مانش» ناپدید شده‌اند.

تعداد قابل توجهی از مهاجران و به ویژه کودکان بدون همراه پس از ورود به اروپا ناپدید می‌شوند؛ در سال 2016، «پلیس اتحادیه اروپا به کشورهای اروپایی در مورد تعداد نگران کننده کودکان بدون همراه (بیش از 10 هزار نفر) که پس از ثبت نام در نهادهای مهاجرتی اروپا ناپدید شده بودند، هشدار داد.

یک برآورد نشان می‌دهد که بین سال‌های 2018 تا 2020، بیش از 18 هزار کودک مهاجر بدون همراه در اروپا ناپدید شده‌اند؛ این رقم احتمالا یک برآورد محافظه کارانه بوده و آمار واقعی بسیار بالاتر است.

 بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز قادر به ارائه اطلاعات کامل و قابل اعتماد در مورد تعداد کودکان مهاجر بدون همراه ناپدید شده نیستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *