اروپا اقدامات خشونت‌بار یونان علیه پناهجویان را نادیده می‌گیرد

12:21 - 04 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۵۴۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات خشونت بار یونان در مرزهای این کشور پناهجویان بسیاری را به کام مرگ کشانده است.

خبرگزاری میزان - گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا اخیرا اعلام کردند که یونان با سهل انگاری آژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس)، «دیواری از دروغ» را برای انکار اخراج اجباری مهاجران به خارج از مرزهای خود ایجاد کرده است.

به گزارش «دیلی صباح»، «اریک مارکوارت»، عضو پارلمان آلمان در یک کنفرانس خبری پیش از دیدار با «نوتیس میتاراچی»، وزیر مهاجرت یونان، گفت که دولت محافظه کار آتن در تلاش است واقعیتی متفاوت بسازد و «دیواری از دروغ» را برافرازد.

یونان برای سال‌ها ادعاهای مربوط به عقب‌نشینی اجباری سیستماتیک و غیرقانونی در مرزها را رد کرده است، این اقدام با وجود شهادت گسترده قربانیان به رسانه‌ها و گروه‌های حقوق بشری روی داده است.

در ماه ژوئن، آتن گزارش سازمان ملل مبنی بر اینکه نیروهای مرزی این کشور به طور غیرقانونی هزاران پناهجو را طی دو سال گذشته اخراج کرده‌اند، رد کرد.

اما «تینکه استریک»، عضو پارلمان اروپا تاکید کرد که عقب‌نشینی‌ اجباری پناهجویان از مرزهای یونان «در مقیاسی سیستماتیک» اتفاق می‌افتد.

استریک گفت: ما گزارش های متعددی از منابع معتبر در این زمینه داریم.

آژانس مرزی اتحادیه اروپا فرانتکس از مناطقی که گمان می‌رود عقب‌نشینی‌ها صورت می‌گیرد دور مانده و در این زمینه سهل انگاری می‌کند.

استریک گفت: آنها (ماموران فرانتکس) تحت فرمان مقامات یونانی عمل می‌کنند و مقامات یونان تصمیم می‌گیرند که  فرانتکس در چه مناطقی عملیات گشت‌زنی اجرا کند.

اما گزارش‌هایی بسیار معتبر مبنی بر اینکه در برخی زمینه‌ها عقب‌نشینی‌هایی صورت می‌گیرد و فرانتکس از آنها اطلاعی ندارد، وجود دارد.

این گروه همچنین استدلال کرد که کمیسیون اروپا از قبل اطلاعات لازم را برای آغاز روندهای نقض در مورد اخراج پناهجویان از سوی یونان در اختیار داشته است.

تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا طوماری را در سراسر اتحادیه اروپا راه‌اندازی کرده و از کمیسیون اروپا خواستند تا «وجوه کمکی را به کشورهایی که پناهجویان را اخراج می‌‌کنند مسدود و صندوق‌های مهاجرتی جدید را مشروط به رعایت حقوق بشر کند».

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *