صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

نشست خبری مشترک وزیران امور خارجه ایران و آفریقای جنوبی|

امیرعبداللهیان: امروز شاهد جنگ نیابتی اسرائیل علیه غزه هستیم

۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸:۳۱
کد خبر: ۴۷۴۰۴۸۸
وزیران خارجه ایران و آفریقای جنوبی در نشست خبری مشترک شرکت کردند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و نالدی پاندور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی در نشست خبری مشترک شرکت کردند.

منطقه همانند بشکه باروت است

وزیر امور خارجه در ابتدای این نشست خبری مشترک ضمن عرض خوش‌آمد به همتای آفریقای جنوبی خود، اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مشترک در دستورکار ما پیگیری اسناد امضا شده در کمیسیون عالی و توافق‌هایی بود که در جریان سفر رئیس‌جمهور به آفریقای جنوبی بین روسای جمهور ۲ کشور به عمل آمد؛ این موضوع‌ها مورد توجه ما بودند.

وی در ادامه گفت: نلسون ماندلا به‌عنوان نماد مبارزه با آپارتاید برای جهانیان و ایرانی‌ها شخصیتی شناخته شده است؛ در این روزها ما شاهد اقدام‌های جنایت‌کارانه و نسل‌کشی رژیم اشغالگر آپارتاید، کودک‌کش و جعلی صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه هستیم.

امیرعبداللهیان گفت: در دستورکار مشترک ما سفرهای مختلف مقام‌های ۲ کشور قرار دارد؛ هیئت‌هایی از آفریقای جنوبی هفته آینده به ایران سفر می‌کنند؛ همچنین سفر رئیس‌جمهور کشورمان به آفریقای جنوبی انجام خواهد شد؛ آخرین توافق‌ها و اسناد تنطیم شده در دیگر وزارتخانه‌ها ۲ کشور به امضای مقام‌های ذیربط خواهد رسید.

وزیر امور خارجه درباره تحولات غزه، اظهار کرد: آنچه امروز در غزه شاهد هستیم، جنگ نیابتی اسرائیل است که به نمایندگی آمریکا علیه ملت مظلوم و غیرنظامیان فلسطینی اعمال می شود؛ با صدای بلند اعلام می‌کنم که امروز منطقه همانند بشکه باروت است.

وی درباره صدور دستور تخلیه از سوی رژیم صهیونیستی برای ساکنان غزه، تصریح کرد: نسل‌کشی و کوچاندن اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری می‌تواند پیامدهای سنگین و تلخ و گسترده‌ای را علیه منافع جنگ‌افروزان به همراه داشته باشد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از موضع «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، اظهار کرد: از موصع دبیرکل سازمان ملل که بر ضرورت کمک‌های انسان‌دوستان و مقابله با کوچاندن اجباری مردم غزه تاکید کرد، تشکر می‌کنم؛  کشورهای اسلامی در ساعات و روزهای آینده از مواضع منسجم‌تری در برابر جنایت جنگی اسرائیل برخوردار خواهند بود.

در حال تکمیل ...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *