صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

۱۵ زندانی محکوم به قصاص در استان هرمزگان از ابتدای امسال به زندگی بازگشتند

۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۴۸
کد خبر: ۴۷۳۰۷۲۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی ۱۵ زندانی محکوم به قصاص نفس در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

خبرگزاری میزان-مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: ۱۵ پرونده قصاص در این استان از ابتدای امسال تا پایان مردادماه با میانجیگری مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

وی افزود: این مددجویان در نتیجه اجرای پویش‌های مردمی «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» و «به احترام امام رئوف (ع) می‌بخشم» پس از اخذ رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

وی تصریح کرد: در ۲ مورد اخیر از این پرونده ها، در نتیجه اعزام اعضای هیأت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به استان سمنان و شهرستان میناب و پس از برگزاری نشست‌های متعدد با اولیای دم، رضایت آن‌ها اخذ شد و محکومین این پرونده‌ها از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

مجتبی قهرمانی در ادامه بیان کرد: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می‌کند.

وی همچنین از اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری مسئولین قضایی و اعضای شورای حل اختلاف استان برای برقراری صلح و سازش در این پرونده‌ها قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از سال گذشته در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه‌ها به صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش این پرونده‌ها با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهاد‌های مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *