۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در شهرستان بستک رفع تصرف شد

18:36 - 30 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۴۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در شهرستان بستک رفع تصرف شد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در شهرستان بستک خبر داد.

خبرگزاری میزان_ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، با اجرای طرح مقابله با تصرفات غیرمجاز در شهرستان بستک، مأموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام کار اطلاعاتی از تصرف اراضی ملی و دولتی توسط تعدادی از افراد در روستای تسان از توابع دهستان دهنگ مطلع و پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: به دستور رئیس حوزه قضایی شهرستان بستک، مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام شدند که در نتیجه تحقیقات میدانی، مشخص شد ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی توسط افرادی به صورت غیرقانونی تصرف شده که با هماهنگی قضایی و پس از حضور نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان، زمین‌های مورد نظر رفع تصرف شد.

قهرمانی با بیان اینکه ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را بنا به نظر کارشناسان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است، بر حفظ و حراست از اموال بیت المال و منابع طبیعی تأکید و آن را وظیفه‌ای ملی و همگانی عنوان کرد. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از عموم مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه سجام یا مراجعه حضوری به دستگاه قضایی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *