صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف فارس

۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵:۲۴
کد خبر: ۶۵۲۵۴۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست شورا‌های حل اختلاف فارس از رهایی یک محکوم به قصاص خبر داد و گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و بخشش خانواده مقتول، محکوم به قصاص نفس بعد از ۴ سال از زندان آزاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین توانی در گفت‌وگو با میزان از رهایی یک محکوم به قصاص خبر داد و گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، قضات، معتمدین محلی و بخشش و بزرگی خانواده مقتول، محکوم به قصاص نفس بعد از ۴ سال از زندان آزاد شد.
 
وی افزود: پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تایید تجدید نظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام، این پرونده در سال ۱۳۹۷ جهت ایجاد مصالحه به شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف مرودشت ارجاع و اعضاء این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح بین دو خانواده شدند.

سرپرست شورا‌های حل اختلاف فارس عنوان کرد: شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف مرودشت، بعد از ماه‌ها تلاش و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه صحبت و گفت‌وگو با خانواده مقتول، موفق به اخذ موافقت جهت عدم اجرای حکم شدند.

وی با اشاره به این که این گونه گذشت‌ها کاری با عظمت است و خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه خود علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم ساخته است،افزود: وقتی مردم شاهد چنین بخشش بزرگی از سوی برخی خانواده‌ها هستند بی شک به مسائل اختلافی کوچکتر خود با نگاه عفو و گذشت نگاه خواهند کرد و این چنین زمینه گسترش فرهنگ اصلاح ذات البین که در قرآن بسیار بر آن تاکید شده است فراهم خواهد شد.

سرپرست شورا‌های حل اختلاف فارس باقدردانی از اعضا و کارکنان شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف مرودشت گفت: این شعبه یکی از فعال‌ترین شعب در سطح استان فارس است که توانسته بیش از ۵ فقره پرونده قتل را از ابتدای سال جاری با مصالحه و صلح و سازش ختم کند و در خیلی موارد با ورود به موقع از درگیری و نزاع خانوادگی جلوگیری کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *