صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری لرستان: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان استان ۲۳ درصد رشد کرد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳:۳۶
کد خبر: ۴۷۶۴۸۳۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان از افزایش ۲۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در استان طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان -حجت الاسلام والمسلمین شهواری با بیان اینکه عملکرد دادگستری استان لرستان سه هزار و ۶۷۱ فقره بوده است، گفت: با این اوصاف تمامی پرونده‌های که در طول سال جاری وارد دادگستری شده رسیدگی شده و مازاد بر آن سه هزار و ۶۷۱ فقره پرونده نیز که مربوط به سال‌های گذشته بوده رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه بخشی از این پرونده‌ها که مورد رسیدگی قرار گرفته، پرونده‌های مسن بوده که بالای یک سال از تشکیل آن‌ها گذشته است، بیان داشت: در سال جاری سه هزار و ۶۳۲ فقره پرونده مسن در استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ابتدای امسال ۴۱ شعبه نامتعارف و دارای پرونده‌های بالای استاندارد در دادگستری داشتیم که با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته این تعداد شعبه تا پایان بهمن ماه به ۱۸ مورد کاهش یافته و تا پایان سال هم که آمار آن در سال آینده قطعی می‌شود تعدادی از آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و به شعب متعارف تبدیل خواهند شد.

رئیس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با اقدامات قضایی صورت گرفته در استان، پرونده‌های سرقت به دادگستری کاهش پیدا کرده است، افزود: همچنین آمار ورودی پرونده‌های قاچاق مواد مخدر نیز به دادگستری استان کاهش پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری در ادامه با اشاره به ارجاع پرونده‌های تصادفات به شورای حل اختلاف، گفت: در این راستا چهار هزار فقره پرونده تصادفات به شورای حل اختلاف استان وارد شده که علیرغم اینکه ۴۰ درصد از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف سازش پیدا می‌کند، اما پرونده‌های تصادفات ۸۲ درصد به شکل سازشی حل و فصل و جبران خسارت شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میانگین صدور گواهی سو پیشینه ۳۷ ساعت بوده است، ادامه داد: این عدد در سال جاری به بین یک تا پنج ساعت کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به محکومیت‌های جایگزین حبس در لرستان، عنوان کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته میزان مجازات‌های جایگزین حبس در استان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۲۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان

حجت الاسلام والمسلمین شهواری همچنین با اشاره به پرونده‌های الکترونیکی و کاهش پرونده‌های کاغذی، عنوان کرد: امسال ۴۲ هزار و ۹۱۱ پرونده الکترونیک و بدون کاغذ تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه به الکترونیکی کردن دادرسی‌ها اشاره کرده و بیان داشت: ۸۳ درصد از رسیدگی‌ها در قالب دادرسی الکترونیک انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری لرستان همچنین با اشاره به دادرسی برخط، تصریح کرد: تعداد دادرسی‌های برخط در سال گذشته ۱۴ مورد بوده که این عدد طی امسال به شش هزار و ۷۷۰ مورد رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری در ادامه با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در استان طی امسال نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: این تعداد امسال ۶۵۵ فقره بوده است.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین شهواری خاطرنشان کرد: رضایت مندی مراجعین به دادگستری لرستان تا بهمن ماه امسال به ۸۵ درصد رسیده است.

امورفرهنگی دادگستری کل لرستان با همکاری رسانه ملی سعی دارد با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم جامعه به طور منظم و مستمر با حضور مدیران، قضات و حقوقدانان با تجربه در رادیو و تلویزیون به موضوعات مختلف حقوقی و مسائل روز جامعه بپردازد، که در نهایت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و تشکیل پرونده‌های قضایی در محاکم باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *