بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال دستمزد در سال ۱۴۰۲ به زندانیان استان لرستان پرداخت شده است

10:56 - 10 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۰۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال دستمزد در سال ۱۴۰۲ به زندانیان استان لرستان پرداخت شده است
مدیرکل زندان و اقدامات تامینی و تربیتی استان لرستان از پرداخت بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال دستمزد به زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

خبرگزاری میزان_ رئیس کل دادگستری استان لرستان به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و به جهت تبریک سال جدید، در محل اداره کل زندان‌های استان لرستان حضور یافت و با مدیرکل، معاونین و کارکنان زندان‌های استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، به تمامی کارکنان زندان‌های استان خدا قوت و خسته نباشید گفت و از زحمات آنان تقدیر کرد.

وی در ادامه گفت: اولویت دستگاه قضایی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری است، اما در مواردی نیز با توجه به شرایط و برای حفظ امنیت جامعه باید از حبس به‌عنوان مجازات استفاده و با جرایم خشن و افراد مخل نظم و آسایش عمومی به صورت جدی برخورد شود.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان نیز ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سال جدید به رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه، گفت: به لطف الهی با کمک‌ها و هماهنگی‌های مجموعه قضایی و زندان‌های استان، سال گذشته را به خوبی و با دستیابی به اهداف سازمانی پشت سر گذاشتیم و امیدورایم در سال جدید نیز این روند تداوم داشته باشد.

وی مشارکت حداکثری مددجویان در انتخابات را نقطه عطف اتفاقات و اقدامات مؤثر در زندان‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: حضور در کنار مددجویان و رسیدگی مستمر به امورات آنان و پیگیری مشکلات و حمایت از خانواده‌های زندانیان منتج به مشارکت کم نظیر و حدود ۹۰ درصدی مددجویان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شد.

کشوری در ادامه ضمن اعلام آمار مربوط به زندانیانی که با استفاده از پابند الکترونیک از زندان آزاد شده‌اند، اعلام کرد: در طول سال اینگونه زندانیان مورد رصد میدانی و الکترونیکی قرار می‌گیرند و بر فرآیند (زندان سما) نظارت کامل وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به ۸۵ درصد از دادرسی‌ها به‌صورت الکترونیک برگزار شده است و همچنین در طول سال گذشته از ارفاقات قانونی، مرخصی و... نیز برای زندانیان استفاده شده‌است.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان در ادامه اظهار کرد: سال گذشته بیش از هزار زندانی بدهکار مالی با کمک‌های خیرین، ستاد دیه، اقدامات مددکاری و گذشت شکات از زندان آزاد شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه به اشتغال زندانیان، گفت: سال گذشته بابت فعالیت‌های اشتغال با افزایش ۴۶ درصدی پرداخت دستمزد نسبت به دوره گذشته، بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال دستمزد به زندانیان پرداخت شده و با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، یک غرفه در قلعه فلک‌الافلاک جهت عرضه صنایع دستی زندانیان به گردشگران در اختیار بنیاد تعاون زندان‌های استان قرار گرفته است.

در ادامه این دیدار، رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان لرستان از مرکز فرماندهی و کنترل اداره کل زندان‌های استان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند کنترل پابند‌های الکترونیکی مورد استفاده زندانیان قرار گرفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *