صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی رونمایی شد

۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۱۴۹۸۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیر‌عامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری حراج حضوری در این سازمان برگزار نشده است، گفت: سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای ایجاد شفافیت و رقابت بیشتر راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری میزان _ عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی، در مراسم رونمایی از سامانه حراج خرده‌فروشی برخط اموال تملیکی، گفت: مزایا و دستاورد‌های راه‌اندازی این سامانه شفافیت، ایجاد رقابت، حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها است. 

وی با تاکید بر اینکه این سازمان معطل موضوع تدوین و تصویب آئین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق نمانده است، افزود: از سال ١۴٠١ این قانون اصلاح شده است و در این اصلاحیه مقرر شد این سامانه راه‌اندازی شود، اما ما پیش از تدوین آئین‌نامه اقدام به راه‌اندازی سامانه کرده‌ایم.

به گفته اجتهادی آئین‌نامه‌های اجرایی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق فردا در جلسه کمیسیون لوایح دولت مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به همکاری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با این سازمان، گفت: تاکید سازمان به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت این بوده است که کلیه فرآیند‌های شرکت در این سامانه به‌صورت رایگان انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه نیز یکی از مطالبات وزیر امور اقتصاد و دارایی بوده است. 

اجتهادی همچنین تاکید کرد: برای حل مشکلات احتمالی یک الی ۲ ماه این سامانه را با تاخیر رونمایی کردیم و در حراج‌های سامانه حراج خرده‌فروشی برخط، تمام افراد جامعه می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

به گفته وی یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه تسهیل استفاده خانوار‌ها از امکانات حراج‌ها است و بازگشت سریع ودیعه به افراد غیربرنده پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی همچنین افزود: ودیعه ثبت‌نام‌کنندگان حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از مشخص‌شدن نتایج به حساب افراد غیربرنده واریز خواهد شد.

اجتهادی همچنین افزود: در سال‌جاری حراج‌های حضوری جز در موارد استثناء برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *