گفت‌وگو|

نگاه ویژه رئیس عدلیه موجب سامان‌دهی کالا‌های اموال تملیکی شد

12:42 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نگاه ویژه رئیس عدلیه موجب سامان‌دهی کالا‌های اموال تملیکی شد
رئیس هیأت عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه به سامان‌دهی کالا‌های موجود در انبار‌های این سازمان گفت: اگر تعاملات دستگاه قضایی با قوه مجریه نبود در سال گذشته تعیین تکلیف ۲۵ هزار میلیارد تومان از کالا‌های موجود در انبار‌های این سازمان امکان‌پذیر نمی‌شد.

مجتبی فراهانی فرمهینی، رئیس هیأت عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در گفت‌وگو با میزان در رابطه با سامان‌دهی و تعیین‌تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های این سازمان گفت: تعیین‌تکلیف این کالا‌ها در دوره ریاست حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای بر قوه قضاییه با جدیت پیگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در رابطه با استفاده از کالا‌های غیرایرانی انتقاد دارند، گفت: اما با وجود این انتقاد‌ها باید وضعیت کالا‌های قاچاق در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تعیین‌تکلیف می‌شد.

فراهانی افزود: همکاری بین دولت و قوه قضاییه در سال گذشته افزایش یافت و می‌توان گفت با این همکاری بی‌نظیر شاهد عملکرد بی‌سابقه سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ بودیم.

رئیس هیأت عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف ۲۵ هزار میلیارد تومان از کالا‌های موجود در انبار‌های این سازمان در سال گذشته گفت: این آمار نشان‌دهنده تعامل نزدیک حوزه قضا و حوزه اجرا بوده است.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه حراج خرده‌فروشی برخط این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی بر عملکرد این سامانه نظارت خواهد کرد و هیات عالی نظارت این سازمان از ورود به‌هنگام سازمان بازرسی کل کشور به مسائل تشکر و قدردانی می‌کند. 

به گفته فراهانی یکی از اهداف راه‌اندازی سامانه حراج خرده‌فروشی، شفافیت در عملکرد و تعیین‌تکلیف بیشتر کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان است.

رئیس هیأت عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین تاکید کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های سازمان، انباشت کالا در انبار‌ها در سال‌های پیش از سال ۱۴۰۰ بوده و در حال حاضر پس از تعیین‌تکلیف کالا‌ها به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای برخط برای اعلام موجودی کالا‌ها برای شفافیت بیشتر هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *