صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سیاست اقتصاد دریامحور تدوین می‌شود

۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸:۳۹
کد خبر: ۴۷۱۱۷۸۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسهیل فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در بنادر تاکید کرد و از تدوین سیاست اقتصاد دریامحور خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از تدوین سیاست اقتصاد دریامحور خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه دریا با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران با مرز‌های طولانی، وجود ۲۳۴ بندر و ۸۴۶ سازه دریایی و همچنین ظرفیت بندری ۴۰۰ میلیون تن و با دارا بودن ناوگان بزرگ و تراز بین المللی از بُعد تناژ یکی از کشور‌های دریا پایه محسوب می‌شود گفت: با رهنمود‌های رهبری در بخش اقتصاد دریا باعث شده که مسئولان نظام در حال تدوین سیاست‌های کلان اقتصاد دریا باشند تا سهم اقتصاد دریا در جی دی پی افزایش چشم گیری پیدا کند که این سیاست گذاری جدید نه تنها برای ایران بلکه برای کشور‌های منطقه افق جدیدی ایجاد خواهد کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر سیاست‌های آن سازمان را تسهیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در حوزه دریا عنوان و تاکید کرد: اخذ مجوز‌های کسب و کار این حوزه تسهیل خواهد شد تا اهداف بهبود کسب و کار محور محقق شود. 

صفایی افزود: با وجود ظرفیت دولت صاحب پرچم و بندر در تلاش هستیم که ایمنی و حفظ محیط زیست را در حوزه‌های آب‌های کشور را ارتقا دهیم و استقرار قدرتمند نیروی دریایی سپاه و ارتش باعث ارتقای امنیت ایران و آب‌های خلیج فارس و عمان و همچنین مقابله با درد‌های دریایی است که برقراری امنیت آب‌های آزاد ثبت ایران در سازمان جهانی دریانوردی شده‌است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *