صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گزارش|

بسیج سازندگی؛ تفکر جهادی در میدان عمل

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۱۱۲۰۵
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
بسیج سازندگی کشور تلاش می‌کند با تفکر جهادی در عرصه‌های مورد نیاز و حساس انقلاب اسلامی همچون زدودن چهره محرومیت از مناطق محروم کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد و اینک در گام دوم انقلاب عملگرایی را مدنظر قرار داده است تا نشان دهد بسیج؛ بسیج همه مردم است.

خبرگزاری میزان - ١٧ اردیبهشت ١٣٧٩ مصادف با تشکیل سازمان بسیج سازندگی با فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است که به عنوان نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم در مقاطع حساس و مهم کشور محسوب می‌شود.

 رهبر معظم انقلاب۳۱ شهریور ۱۳۸۹ در دیدار جهادگران بسیج سازندگی فرمودند: «بسیج سازندگی و این اردو‌های هجرت را قدر بدانید. شما که خودتان محور‌های اصلی این حرکت عظیم هستید، این را قدر بدانید؛ از خدای متعال شاکر باشید. مسئولین، دیگران، مدیران و کسانی که دست‌اندرکار امور هستند، آن‌ها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند. این کارِ اردو‌های هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند میشوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره‌ زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره‌مند می‌شوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ روستائی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ قرآن است؛ آن‌ها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می‌دهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می‌کنید. این خدمت‌رسانی است؛ خدمت‌رسانی مادی و خدمت‌رسانی معنوی. از این مهمتر، خدمتی است که شما به خودتان می‌کنید؛ استعداد‌های درونی خودتان را فعال می‌کنید؛ کسی که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمی‌شود. جوانی که این لذت را در وجود خودش کشف کرد، از خدمت خسته نمی‌شود؛ این هم فایده‌ دوم که فایده‌ بسیار بزرگی است. فایده‌ سوم این است که شما سفیران کار و تلاش خواهید شد. وقتی شما در یک محیطی حاضر می‌شوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می‌شوید، جوانی که در آنجاست، از شما الهام می‌گیرد و شما می‌شوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. «من احیا‌ها فکانّما احیا النّاس جمیعا»؛ شما دل‌ها را زنده می‌کنید؛ فایده‌ بزرگی است. فوائد فراوانی در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید».

بسیج سازندگی کشور تلاش می‌کند با تفکر جهادی در عرصه‌های مورد نیاز و حساس انقلاب اسلامی همچون زدودن چهره محرومیت از مناطق محروم کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد و اینک در گام دوم انقلاب عملگرایی را مدنظر قرار داده است تا نشان دهد بسیج؛ بسیج همه مردم است و تنها داشتن کارت بسیج ملاک نیست بلکه عمل مهم است.

امروز بسیج سازندگی با تعریف جدیدی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت ساز کشور، باحضور آگاهانه و تعیین‌کننده در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی حاضر می‌شود.

 

 

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی امروز هدفمندی و بهره‌وری گروه‌های جهادی بیش از پیش مشهود شده و رضایت مردم از اقدامات جهادی بالاتر رفته است. 

طبق اعلام سردار زهرایی در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی ساخته شد و طرح آب خیز تا جالیز نیز در دستورکار قرار دارد.

 

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امسال ۳۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در دستور کار پیشرفت قرار دارد گفت: سال گذشته ۱۵۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و برای امسال نیز ایجاد ۱۵۴ هزار فرصت‌ شغلی دیگر در دستور کار قرار دارد.

طبق گفته سردار زهرایی بسیج سازندگی طی سال‌های گذشته در بدنه قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغال‌زا اهتمام کرده و قریب به ۲۹ هزار صندوق ایجاد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانواررا عضو کرده، ۶۰۰ تعاونی ایجاد شده و بر محصولات مزیت‌دار و سرخوشه سازی تمرکز شده.

همچنین در حال حاضر ۵۴ هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور است که هر کدام به عنوان یک هسته اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند و ضمن آسیب‌شناسی و مطالبه‌گری، اقدامات لازم در تولید و اشتغال و بازار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *