صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پرونده نزاع دسته جمعی در شهرستان رازوجرگلان به مصالحه انجامید/ ۲۳ نفر از ۸۰۰ میلیون ریال دیه خود چشم پوشی کردند

۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۵۲
کد خبر: ۴۹۶۴۲۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راز و جرگلان از توابع استان خراسان شمالی، از حصول سازش در پرونده نزاع دسته جمعی بین دو طایفه بزرگ اهل تسنن در روستای دویدخ خبر داد.

بدری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راز و جرگلان از توابع استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از حصول سازش در پرونده نزاع دسته جمعی بین دو طایفه بزرگ اهل تسنن در روستای دویدخ خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راز و جرگلان گفت: با تلاش‌های مستمر همکاران قضایی این مجموعه از جمله دادیار شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب رازوجرگلان و میانجیگری معتمدین محلی و ریش سفیدان شهرستان و مساعی تعدادی از روحانیون اهل تسنن روستای دویدخ، این پرونده سرانجام به مصالحه انجامید.

دادستان عمومی و انقلاب رازوجرگلان تصریح کرد: به دلیل اختلاف و تنش، این دو طایفه بزرگ تا مدت‌ها با یکدیگر مشاجره و منازعه داشتند که بعد از تلاش‌های صورت گرفته این اختلاف در دادگستری رازو جرگلان به سازش ختم شد.

این مقام قضایی ادامه داد: در این ماجرا ۲۳ نفر از ۸۰۰ میلیون ریال دیات متعلقه چشم پوشی کردند و به همین اعتبار چندین فقره پرونده مربوطه نیز مختومه شد.

وی در خاتمه روحیه گذشت و مصالحه بین مردم منطقه از جمله اهل تسنن و ترکمن‌ها را ستودنی توصیف کرد و گفت: امیدواریم بیش از پیش شاهد اشاعه و نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در بین تمام مردم منطقه و کاهش چشمگیر منازعات و درگیری‌ها باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *