صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ونس: مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس پیشرفت داشت

۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۵:۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۹۰۴۳۵۴
دسته بندی‌: جهان ، آمریکا و اروپا
معاون رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ارائه برخی جزئیات از مذاکرات سوئیس، گفت که در این مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه، یکم تیر، در جریان یک نشست خبری درباره مذاکرات سوئیس گفت: ما سازوکاری را برای باز نگه‌داشتن تنگه هرمز ایجاد کرده‌ایم؛ ما سازوکاری برای جلوگیری از تشدید تنش و تیراندازی ایجاد کرده‌ایم.

وی مدعی شد: ایرانی‌ها موافقت کرده‌اند که بازرسان بین‌المللی را به کشورشان دعوت کنند؛ این گام بسیار مهمی است.

ونس، با بیان این ادعا که ما در مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشته‌ایم، بیان کرد: مذاکرات فنی در طول هفته ادامه خواهد یافت؛ ما پایه خوبی برای توافق نهایی بنا نهاده‌ایم و در حال ایجاد سازوکاری برای پاک‌سازی مین‌ها از تنگه هرمز هستیم.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد: ما پیشرفت زیادی داشته‌ایم، اما هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

معاون ترامپ اظهار کرد: مذاکرات در بورگن‌شتوگ علی‌رغم برخی شکایات ادامه یافت و ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم؛ ما امیدواریم به توافق نهایی و حل‎وفصل دائمی برسیم و بر جشن گرفتن پیشرفت‌های حاصل شده تمرکز داریم.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در بورگن‌شتوگ آغاز می‌شود، افزود: ما یک مکانیسم کاهش تنش در مورد لبنان ایجاد کرده‌ایم تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم؛ در مذاکراتمان، مکانیسمی برای کاهش تنش‌ها در لبنان ایجاد کرده‌ایم.

ونس بار دیگر ادعا کرد: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما طبق سازوکاری برای جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل؛ ما می‌خواهیم امنیت اسرائیل و همزمان حاکمیت لبنان را حفظ کنیم.

مقام ارشد آمریکا گفت: ما دیروز در بورگن‌شتوگ در مورد مسئله لبنان در مقایسه با وضعیت ۲۴ ساعت پیش پیشرفت داشتیم‌.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا و ایران در طول مذاکرات برگزار شده در سوئیس، پایه محکمی برای توافق نهایی صلح بنا نهادند، بیان کرد: مذاکرات فنی بین آمریکا و ایران در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

وی مدعی شد: آمریکا احتمال آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران را رد نمی‌کند.

ونس اظهار کرد: آمریکا ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در ۲۲ ژوئن (یکم تیر) یا روز دیگری در این هفته را منتفی نمی‌داند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *