صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر: نوسازی سالانه ۱۵۰۰ تاکسی ۵۵ سال زمان نیاز دارد

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۴:۵۸
کد خبر: ۴۸۳۳۱۳۸
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نگران‌کننده نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: سال گذشته تنها ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند؛ اگر بخواهیم با همین روند ادامه دهیم، ۵۵ سال زمان نیاز است تا یک‌بار نوبت نوسازی به همه تاکسی‌ها برسد.

به گزارش روابط عمومی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در سیصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و پس از ارائه گزارش توسط مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و با اشاره به وضعیت نگران‌کننده نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت:سال گذشته تنها ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند؛ اگر بخواهیم با همین روند ادامه دهیم، ۵۵ سال زمان نیاز است تا یک‌بار نوبت نوسازی به همه تاکسی‌ها برسد. اگر این عدد معقول است، ادامه دهیم؛ اما اگر نیست، نه‌تنها نباید از این آمار خوشحال شویم، بلکه باید بسیار نگران باشیم. بنده می‌دانم که زحماتی کشیده شده، اما این زحمات کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه عدم تأمین تاکسی از سوی خودروسازان قابل پذیرش نیست، تأکید کرد:اگر ایران‌خودرو نمی‌تواند، سراغ خودروسازان دیگر داخلی یا خارجی برویم. سالانه یک و نیم میلیون خودرو در کشور واگذار می‌شود، بنابراین پذیرفتنی نیست که تأمین تنها ۱۰ هزار تاکسی برایمان غیرممکن باشد. متنوع‌سازی سبد تاکسی‌ها ضروری است؛ باید با خودروساز‌های مختلف مذاکره کرد تا رانندگان و مردم قدرت انتخاب داشته باشند.

تشکری هاشمی همچنین خواستار رفع تبعیض در ارائه تسهیلات بین تاکسی‌های برقی و بنزینی شد و گفت: همان‌طور که برای تاکسی‌های برقی تسهیلات گسترده‌ای فراهم شده، نباید نسبت به تاکسی‌های بنزینی بی‌تفاوت باشیم. خودرو‌هایی که آلایندگی آنها در سطح استاندارد جهانی است، باید در سیستم حمل و نقل شهری جای داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار تاکسی فرسوده در سطح شهر فعال‌اند، ادامه داد: اگر قرار است عمر تاکسی‌ها ۱۰ سال باشد، باید روند نوسازی به‌صورت منظم و مستمر انجام شود، نه آنکه شاهد باشیم ده‌ها هزار تاکسی فرسوده همچنان در خیابان‌ها تردد کنند.

وی از انحصاری شدن استفاده از برخی تاکسی‌ها در دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها نیز انتقاد کرد و گفت:در بسیاری از ادارات، از جمله ساختمان‌های شهرداری، تاکسی‌هایی که باید در خدمت عموم مردم باشند، به‌صورت اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر لازم باشد، طرحی به شورا بیاوریم و استفاده اختصاصی از تاکسی‌ها را ممنوع کنیم.

تشکری هاشمی درباره تاکسی‌های برقی نیز خاطرنشان کرد:ما نخستین تجربه تاکسی‌های برقی را در شهر تهران داریم و بار‌ها تأکید کرده‌ام که سؤال از عملکرد این تاکسی‌ها به‌معنای مخالفت یا موافقت نیست. لازم است گزارش دقیق و کارشناسی از راندمان، چالش‌ها و مزایای این خودرو‌ها ارائه شود تا بتوانیم تصمیم دقیق‌تری بگیریم.

وی در پایان به سامانه‌های هوشمند تاکسیرانی اشاره کرد و گفت:با وجود راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند، هنوز دسترسی مسافران به این سامانه‌ها به‌خوبی فراهم نشده است. رانندگان دسترسی دارند، اما مسافران باید QR کد اسکن کنند و با دشواری به اطلاعات برسند. از سازمان مربوطه تقاضا دارم که دسترسی سریع، شفاف و ساده برای شهروندان فراهم شود تا این خدمت هوشمند، اثربخش و مردمی شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *