صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

افشای تصاویری از وضعیت یک بازداشتی شورش ۶ ژانویه در زندان‌های آمریکا‌

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۷۳۰۱۳۹
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
اخیرا افشای تصاویری از وضعیت یکی از افراد بازداشت شده در جریان شورش‌ ۶ ژانویه در آمریکا بار دیگر جنجال‌هایی را در این کشور ایجاد کرد.

خبرگزاری میزان – اخیرا یک رسانه آمریکایی تصاویری از یک متهم بازداشتی مربوط با پرونده ناآرامی‌های ۶ ژانویه در این کشور منتشر کرد.

«گیت وی پاندیت» تصاویری اختصاصی از «رایان سامسل»، متهم فعلی در پرونده ۶ زانویه را منتشر کرده و گزارش داد که این تصاویر مربوط به بازداشت «سامسل» در سلول انفرادی مرکز بازداشت فدرال در «فیلادلفیا» است. 

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، رایان سامسل در انتظار محاکمه مربوط به شرکت در شورش‌ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در زندان به سر می‌برد.

این تصاویر به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به خصوص از سوی کاربران توییتر، با این ادعا که این رفتار به آزار زندانیان با انگیزه سیاسی «وحشتناک» در آمریکا تبدیل شده است، منتشر شد.

پاندیت گیت وی در گزارش خود نوشته که «رایان سامسل» به مدت بیش از ۵ ماه را در سلول انفرادی در بازداشتگاه فدرال فیلادلفیا گذرانده است در حالی که سلول وی حتی ابتدایی‌ترین امکانات را نیز نداشته است.

رد ادعا از سوی اداره زندان‌های فدرال آمریکا

با این وجود اداره زندان‌های فدرال آمریکا در پاسخ به سوالاتی که درباره صحت تصاویر منتشر شده پرسیده شده بود، مدعی شده که تصاویر یک سلول واقعی را در اداره بازداشت فیلادلفیا ارائه نمی‌دهد.

«سامسل» از زمان بازداشت خود در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ به چند اتهام در ارتباط با شورش کنگره در زندان به سر می‌برد.

او مرتبا به بازداشت موقت خود اعتراض کرده است، اما در هر مورد به دلیل شدت اتهامات علیه او - از جمله حمله به یک افسر مجری قانون - و سابقه طولانی جنایی قبلی، از تسهیلاتی مانند آزادی پیش از محاکمه محروم شده است.

سامسل پیش از شورش کنگره در سال ۲۰۲۱، سابقه ۹ مورد اتهام که اکثر آن‌ها مربوط به رفتار‌های تهاجمی و یا نوعی «تهدید تروریستی» بوده است، دارد.

«گیت وی پاندیت» در گزارش خود می‌نویسد: رایان سامسل اکنون از ژانویه ۲۰۲۱ بدون محاکمه در زندان نگهداری می‌شود؛ در طول دو سال و نیم بدون محاکمه، رایان به ۱۷ مرکز مختلف منتقل شده است. رایان از زمان بازداشتش در ژانویه ۲۰۲۱ مورد ضرب و شتم، آزار، شکنجه و بی توجهی قرار گرفته است.

این رسانه آمریکایی در توصیف محل بازداشت سامسل می‌نویسد: محل بازداشت سامسل یک سلول به اندازه یک کمد بوده، بدون پتو و ملحفه و لباس و او ۵ ماه را در این وضعیت گذرانده است.

گیت وی پاندیت تاکید کرد: این عکس‌ها تکان‌دهنده هستند؛ این چیزی است که در حال حاضر در آمریکا روی می‌دهد و این چیزی است که ما هستیم.

رایان سامسل در گفت‌وگوی این هفته با گیت وی پاندیت گفت: من را در یک سلول سخت نگه داشتند و در آن سلول خاص حدود پنج، شش ماه بودم.

این شهروند آمریکایی همین وضعیت بازداشت را در مدت حضور خود در بازداشتگاهی در ویرجینیا توصیف کرده و می‌گوید که سلول محل بازداشت وی هیچگونه امکاناتی مانند دسترسی به تلفن، لباس، پنجره و ... ندارد.

رایان بر این باور است که دولت آمریکا او را برای ماه‌ها شکنجه کرده تا گروه «پسران مغرور» را که در آشوب ۶ ژانویه نیز حضور داشتند، مورد ضرب و شتم قرار دهد. 

گیت وی پاندیت می‌نویسد: آن‌ها حتی بار‌ها رایان را کتک زدند و او را در سلول انفرادی حبس کردند تا نتواند با کسی ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *