مرگ یک زندانی دیگر در زندان «فولتون» آمریکا

15:50 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۹۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک زندانی دیگر در زندان «فولتون» آمریکا
یک زندانی دیگر در زندان فولتون آمریکا که به دلیل مرگ‌ومیر متعدد زندانیان تحت تحقیقات فدرال قرار دارد، جان خود را از دست داد.

خبرگزاری میزان - مقام‌های آمریکا گزارش دادند که یک زندانی اهل ایالت جورجیا در سلول واحد پزشکی در زندان شهر آتلانتا جان خود را از دست داده است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، «کریستوفر اسمیت»، زندانی ۳۴ ساله، در زندان بدنام «فولتون» که در حال حاضر به دلیل مرگ‌ومیر متعدد زندانیان تحت تحقیقات فدرال قرار دارد، جان خود را از دست داد.

«کریستوفر اسمیت» از سال ۲۰۱۹ در زندان فولتون بازداشت بوده و اخیرا در پی انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

مقام‌های زندان گزارش دادند که دفتر بازرسی پزشکی شهر آتلانتا کالبدشکافی را برای تعیین علت مرگ انجام خواهد داد.

تنها در سال جاری میلادی ۵ زندانی در زندان فولتون جان خود را از دست داده‌اند؛ مرگ «لاشاون تامپسون»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در این زندان که به دلیل نیش متعدد حشرات و در سلولی غیربهداشتی و آلوده جان باخت، جنجال زیادی را به همراه داشت.

وزارت دادگستری آمریکا اخیرا با اشاره به مرگ لاشون تامپسون در سپتامبر ۲۰۲۲ به عنوان یکی از ده‌ها نفری که در سال‌های اخیر در این زندان جان باخته‌اند، تحقیقاتی را در مورد این زندان آغاز کرد.

اخیرا وزارت دادگستری آمریکا گزارش داد که تحقیقات را درباره وضعیت زندان «فولتون» آغاز کرده است؛ به گفته مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا، پس از بررسی گسترده اطلاعات در دسترس عموم، از جمله گزارش‌هایی درباره «لاشاون تامپسون» و گزارش‌هایی از خشونت رایج، توجیه قابل‌توجهی برای شروع تحقیقات پیدا کرده است.

در ماه آوریل گذشته، به عنوان بخشی از واکنش به مرگ تامپسون، کمیسر‌های شهر فولتون ۵.۳ میلیون دلار بودجه اضافی برای نظارت بر سلامت زندانیان، دوربین‌ها و ارتقاء‌ دیگر موارد را تصویب کردند.

رئیس پلیس فولتون پیش از این گفت: بحران بشردوستانه در زندان «فولتون» موضوع جدیدی نیست؛ با توجه به نگرانی‌های نهادینه که برای چندین دهه زندان «فولتون» را درگیر کرده است، در سپتامبر ۲۰۲۲ با موسسه ملی اصلاحات وزارت دادگستری (NIC) تماس گرفتم و درخواستی فوری برای تامین امنیت کردم. 

«لاشاون تامپسون»، شهروند سیاه‌پوست ۳۵ ساله اهل جورجیا که سابقه دستگیری نداشت و در فروشگاه مواد غذایی کار می‌کرد، به اتهام مشارکت در یک اقدام جنایی، در زندان «فولتون» حبس شد، جایی که مرکز حقوق بشر جنوبی، بدرفتاری و مرگ دستکم ۱۰ زندانی را در آن به دلیل سوءتغذیه در طول سال ۲۰۲۲ گزارش کرد.

«تامپسون» در این زندان دچار سوءتغذیه شد و به دلیل نیش متعدد حشرات جان باخت؛ تصاویر جسد تامپسون که از سوی «مایکل هارپر»، وکیل خانواده او ارائه شده، وحشتناک است.

این تصاویر سلولی را در شرایطی غیرقابل توصیف نشان می‌دهند که زندانی را به پوست و استخوان تبدیل می‌کند؛ بدن این زندانی به وسیله حشرات و ساس‌ها پوشانده شده بود که روی بدنش قرار داشتند تا اینکه پس از ۳ ماه که در شرایط غیرانسانی رها شده بود، جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *