رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ ۲ زندانی در زندان جورجیا آمریکا

9:45 - 24 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۰۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۲ زندانی در زندان جورجیا آمریکا
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که تنها طی ۲ هفته، ۲ نفر در زندان فولتون جورجیا جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‎های زندان‌های این کشور، گزارش دادند که در طول حدود ۲ هفته، ۲ زندانی در زندان «فولتون» در ایالت جورجیا جان خود را از دست داده‎اند.

مرگ «کریستوفر اسمیت»، زندانی ۳۴ ساله، جدیدترین مرگ زندانیان این زندان بدنام به شمار می‌رود.

مرگ ۲ زندانی در زندان جورجیا آمریکا

«کریستوفر اسمیت» از سال ۲۰۱۹ در زندان «فولتون» بازداشت بوده و به تازگی در پی انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

این زندان در حال حاضر از سوی وزارت دادگستری آمریکا تحت بررسی است که شرایط این مرکز، خدمات بهداشت روانی، استفاده از خشونت بیش از حد و محافظت از افراد زندانی در برابر خشونت را بررسی می‌کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی اداره پلیس شهر «فولتون»، «کریستوفر اسمیت»، در روز ۱۰ آگوست در سلول خود از سوی یک افسر زندان پیدا شد.

«مونتای استینسون»، ۴۰ ساله نیز در روز ۳۱ جولای در سلول خود علائم هوشیاری را از دست داد و کارکنان زندان اقدامات نجات جان خود را آغاز کردند، اما نتوانستند او را نجات دهند؛ «استینسون» به اتهام سرقت درجه دوم و عدم پرداخت ۳ هزار دلار وثیقه محکوم شده بود.

تاکنون ۱۴ نفر که در زندان شهر «فولتون» زندانی بودند در ۱۰ سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

«مایکل هارپر» و «بن‎کرامپ» وکلای «لاشاون تامپسون»، گفته‎اند که تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا از مرگ این زندانی ۳۵ ساله در سپتامبر گذشته نشأت می‌گیرد که گفته می‌شود بر اثر نیش متعدد حشرات و ساس‌ها جان باخته است.

به گزارش «کلیولند نیوز»، شرایط زندان «فولتون» در میان مقام‎های و گروه‌های حقوق مدنی به‌ویژه نگران کننده است.

«جرالد گریگز»، رئیس «انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان» جورجیا، گفت که معلوم نیست چرا بسیاری از افرادی که در زندان «فولتون» زندانی هستند همچنان در این مرکز جان خود را از دست می‌دهند.

زندان شهر «فولتون» بدترین زندان جورجیاست.

مرگ ۲ زندانی در زندان جورجیا آمریکا

از دیدگاه «گریگز»، با وجود گزارش‌هایی مبنی بر مرگ‌ومیر در زندان‌های دیگر ایالت جورجیا - از جمله زندان «کانتی کلیتون» در جنوب آتلانتا- این زندان بیشترین تعداد مرگ‌ومیر را در بین سایر مراکز در جورجیا دارد.

وی می‎گوید: امید من این است که این مرگ‌ها عمدی یا در نتیجه سهل‌انگاری نباشد، اما وقتی این تعداد مرگ‌ومیر همچنان ادامه دارد، نیاز فوری به تغییر وجود دارد.

این زندان پیش از این تحت یک حکم رضایت در سال ۲۰۰۶ بود، به این معنی که این مرکز تحت نظارت فدرال قرار گرفته و مجبور شد تغییراتی را در مورد ازدحام شدید، کمبود مراقبت‌های پزشکی، خشونت و کمبود کارکنان، از جمله مسائل دیگر اعمال کند.

رئیس «انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان» در بخش دیگر با اشاره به اینکه اکثریت افرادی که در زندان فولتون زندانی هستند، در انتظار محاکمه قرار دارند و نمی‌توانند وثیقه را پرداخت کنند، گفت: من فکر می‌کنم راه حل این بحران تامین بودجه برای سیستم قضایی برای تسریع در روند پرونده‌هاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *