صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

بازگشت تدریجی قطارهای اورهال شده به خطوط مترو پایتخت

۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۲۳۱۰۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه خوبی برای اورهال قطارهای مترو به شرکت واگن‌سازی اختصاص یافته است، گفت: این قطارها به تدریج وارد ناوگان مترو تهران خواهند شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری شهر، سید محمد آقامیری با بیان اینکه در شهریورماه سال ۱۴۰۰ از کارخانه واگن‌سازی تهران بازدید به عمل آوردیم، اظهار کرد: این کارخانه در آن زمان کاملاً تعطیل بود و بحران شرح وظایف و مأموریت داشتند و نمی‌دانستند در دوره جدید چه مأموریتی دارند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شرکت تعطیل بود و واگن‌سازی در آن انجام نمی‌شد، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که اخیراً از این کارخانه داشتیم نشان می‌داد که بودجه خوبی برای اورهال مترو اختصاص داده شده و ۴۲ رام قطار DC که از رده خارج شده بود، در حال بروزرسانی است تا مجدداً در خطوط مورد استفاده قرار بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: اتفاقی که در واگن‌سازی دیدیم جنب و جوش، توانمندی و خلاقیت بود و خوشبختانه شرایط خوبی ایجاد شده و با شرح وظایفی که در دوره جدید مدیریت شهری تعریف شد، شاهد احیای آن هستیم؛ مشکلات و مسائل مالی نیز برطرف شده و پشتیبانی خوب تدارکاتی و لجستیکی از متروی تهران در این کارخانه انجام می‌شود.

آقامیری با تأکید بر اینکه آنچه ما از شرکت واگن‌سازی خواسته‌ایم این است که توانمندی‌ها را ارتقاء دهند، گفت: کلانشهر‌هایی همچون اصفهان، تبریز و مشهد در زمینه مترو وارد شدند و شرکت واگن‌سازی می‌تواند مرکز ثقل پشتیبانی از مترو کلانشهر‌های کشور باشد.

وی در ادامه یادآور شد: ما چنین توانمندی متمرکزی در بخش متروی کشور نداریم و اگر واگن‌سازی تهران بتواند به این توانمندی در نوسازی و اورهال قطار‌ها برسد، می‌تواند تمام کلانشهر‌ها را پشتیبانی کند؛ چراکه این شهر‌ها امور خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کنند درحالیکه شرکت واگن‌سازی تهران بیش از هزار و ۲۰۰ قطار را به طور مداوم بازسازی و نگهداری می‌کند و می‌تواند توانمندی خود را جز تهران به دیگر شهر‌ها نیز انتقال دهد.

رئیس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس زمان‌بندی مشخص شده، قطار‌های در حال اورهال به خطوط مترو تهران باز می‌گردند، تأکید کرد: هر قطاری که وارد سیستم متروی تهران می‌شود از سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه‌ها می‌کاهد؛ قطار‌های در حال اورهال به تدریج به خطوط باز می‌گردند و این در کنار ۶۳۰ واگنی است که در حال خریداری است و وارد ناوگان مترو خواهد شد.

وی افزود: اختصاص قطار‌ها به خطوط و اولویت‌بندی در این زمینه با شرکت بهره‌برداری مترو است و می‌تواند این قطار‌های بازسازی شده را در خطوطی که بیشترین خدمات‌رسانی را به مردم ارائه خواهد داد، مورد استفاده قرار دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *