صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مروری بر وضعیت بحران گرسنگی در جهان

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۷۰۱۱۲۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
جهان در سال ۲۰۲۳ با کمبود ۵۳ درصدی بودجه برای مقابله با بحران گرسنگی مواجه است

خبرگزاری میزان - تنها ۴۷ درصد از نیاز‌های تأمین مالی گرسنگی از طریق سیستم بشردوستانه سازمان ملل برآورده شده است، که بر اساس برآورد‌ها در ۲۰۲۳، شکاف تأمین مالی گرسنگی ۵۳ درصد باقی مانده است.

به گزارش «ریلیف وب»، کشور‌هایی که بدترین بحران گرسنگی را تجربه می‌کنند بودجه کمتری برای گرسنگی (بر اساس درصد درخواست‌های ثبت شده) نسبت به کشور‌هایی با نرخ پایین‌تر گرسنگی دریافت می‌کنند.

در حالی که بودجه کلی سازمالن ملل در این زمینه برای سال ۲۰۲۲ اندکی افزایش یافت، با افزایش نیازها حتی حمایت‌ از برخی گروه‌ها کمتر نیز شد.

در سال ۲۰۲۲، تنها ۳ درصد از نیاز‌های برنامه گرسنگی به طور کامل تأمین شد و اکثریت (۶۵ درصد) درخواست‌ها حتی تا نیمه راه برآورده نشد؛ در سال ۲۰۲۱، ۷ درصد از برنامه‌های گرسنگی به طور کامل تأمین شد و ۵۷ درصد از آن‌ها در نیمه راه تأمین نشد.

گزارش اقدام علیه گرسنگی در سال ۲۰۲۳، کمی قبل از سالگرد آغاز جنگ در اوکراین منتشر شد؛ حدود ۸۲۸ میلیون نفر (از هر ده نفر در سراسر جهان یک نفر) دچار سوء تغذیه هستند و ۵۰ میلیون نفر در ۴۵ کشور در آستانه قحطی قرار دارند.

مدیر اقدام علیه گرسنگی در سومالی گفت: پیش از این تیم ما درصد درخواست‌های مربوط به تأمین مالی را که توسط جامعه جهانی برآورده شده است بررسی کرد و دریافت که کشور‌هایی با نرخ گرسنگی پایین‌تر از کشور‌هایی که بدترین بحران‌های گرسنگی را تجربه می‌کنند بودجه بیشتری دریافت می‌کنند.

برای این گزارش اقدام علیه گرسنگی ۱۳ کشور شناسایی شدند که در سال ۲۰۲۱ سطوح «بحرانی» گرسنگی یا بدتر از آن را تجربه کردند و تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهند این کشور‌ها، چه میزان بودجه چه برای برنامه‌های جاری و چه برنامه‌های اضطراری مرتبط با گرسنگی در سال ۲۰۲۲ دریافت کرده‌اند.

بر اساس برنامه جهانی غذا (WFP)، بیش از ۳۴۹ میلیون نفر در ۷۹ کشور با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند (از ۲۸۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱)؛ بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سراسر جهان برای زنده ماندن با شرایط قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در سال ۲۰۲۳، این احتمال وجود دارد که مواد غذایی کافی در سیستم وجود نداشته باشد، که این امر قیمت جهانی مواد غذایی را بالاتر خواهد برد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *