صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

رفتارهای نژادپرستانه آلمان با پناهجویان غیراروپایی/روایتی از «باغ وحش‌های انسانی»

۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴:۳۰
کد خبر: ۴۵۶۶۰۱۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
مقامات آلمان در گذشته و حال حاضر برخوردهای نامناسبی با پناهجویان غیر اروپایی در این کشور داشته‌‍اند.

خبرگزاری میزان – در سال 1994، «ورنر اگیومو»، مردی سالخورده، جلوی دوربینی در «برلین»، پایتخت آلمان نشست و تاریخ خارق‌العاده خانواده آفریقایی- آلمانی خود را بازگو کرد.

به گزارش «الجزیره»، او توضیح داد که چگونه پدربزرگش از «کامرون» به عنوان مستعمره آلمان آن زمان در سال 1896 به برلین مهاجرت کرد و با وجود اینکه در ابتدا تابع استعمار آلمان بود، پس از جنگ جهانی تابعیت او سلب شد.

اخیرا نمایشگاهی در برلین برپا شده که این نمایشگاه به خوبی شیوه برخورد آلمان را با پناهجویان غیر اروپایی چه در گذشته و چه در حال حاضر نشان می‌دهد.

این نمایشگاه زندگی بسیاری از افراد استعمار شده آفریقایی، عرب و آسیایی را که در قرن نوزدهم به برلین مهاجرت کردند و همچنین فرزندان آنها را نشان می‌دهد؛ این نمایشگاه وضعیت مهاجران غیراروپایی در آلمان قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را روشن می‌کند.

این نمایشگاه به بررسی زندگی مهاجران غیراروپایی می‌پردازد که در شرایط خاص به آلمان رفته و با چالش‌های بسیار متفاوتی روبرو شده‌اند.

داستان‌های زیادی از مهاجرانی از مستعمرات آفریقایی آلمان وجود دارد که در به اصطلاح «باغ وحش‌های انسانی» به نمایش گذاشته شدند و مجبور شدند برای سرگرمی مردم آلمان روال‌های تحقیرآمیزی انجام دهند.

اگرچه داده‌های مربوط به این مهاجران در آلمان از زمان‌های دور اندک است، اما شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که آنها با موانعی مشابه مهاجران غیراروپایی امروزی در تلاش برای ساختن زندگی خود در برلین قرن نوزدهم مواجه بوده‌اند؛ نژادپرستی، چه آشکار و چه پنهان، شاید چالش اصلی بود که آنها را عقب نگه داشت.

برای مثال، مهاجران تحصیل کرده که از مستعمرات آفریقایی آلمان، به دلیل رنگ پوست و پیشینه خود، تنها می‌توانند مشاغلی سطح پایین را کسب کنند.

مهاجران غیراروپایی بیش از یک قرن است که نه تنها در این کشور حضور دارند، بلکه بخشی ذاتی از بافت آن بوده‌اند اما با این وجود محدودیت‌ها و چالش ‌هایی که با آن مواجه بوده‌اند همواره وجود داشته است.

در واقع، علاوه بر اظهارات مهاجران غیر اروپایی، تصاویر و اسناد دیگری نیز وجود دارند که گواه این واقعیت غیرقابل وصف است که سیاه‌پوستان با محدودیت‌های بسیاری در آلمان مواجه بوده و هستند.

هنگامی که شبکه‌ای از سازمان‌ها و پژوهشگران به بررسی تکه‌های تاریخ مهاجران گذشته پرداختند، نه تنها داستان‌های شخصی این مردان، زنان و کودکان، بلکه داستان رفتار تاریخی آلمان با آفریقایی‌ها و سایر غیراروپایی‌ها را نیز کشف کردند.

آنها نشان دادند که چگونه دولت آلمان حتی در سال‌های اخیر و پس از 2015 پناهگاه را از آنها دریغ کرد و جامعه این کشور از پذیرش آنها سر باز زد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *