نادیده گرفتن نظام‌مند خشونت‌های پلیس در آلمان

13:12 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۰۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات آلمان به طور نظام‌مند خشونت‌های پلیس در این کشور را نادیده می‌گیرند.

خبرگزاری میزان – کارشناسان سازمان ملل بر این عقیده هستند که خشونت‌های پلیس آلمان به طور نظام‌مند نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش «لوکال»، «نیلز ملزر»، کارشناس حقوق بشر و گزارشگر پیشین سازمان ملل، می‌گوید که مقامات آلمانی به طور نظام‌مند در ثبت و مجازات خشونت پلیس شکست می‌خورند.

«ملزر» در نقش سابق خود در سازمان ملل، مسئول نظارت بر رعایت ممنوعیت بدرفتاری و شکنجه در کشورهای عضو سازمان ملل بود و سال گذشته، او صدها گزارش در مورد حوادث خشونت آمیز مربوط به افسران پلیس را دریافت کرد.

«ملزر» پس از تماشای چندین ویدئو که به نظر می‌رسید خشونت پلیس را علیه تظاهرات در برلین نشان می‎دهد، گفت که برای اظهار نظر به دولت آلمان مراجعه کرده و واکنش آنها را «هشدار دهنده» توصیف کرد.

به گفته او، برای دولت آلمان اقدام افسران پلیس مبنی بر اعمال خشونت مناسب است؛ «ملزر» گفت: ادراک مقامات آلمان از آنچه متناسب به نظر می‎‌رسد، نادرست است.

این کارشناس سازمان ملل پس از درخواست آمار از دولت فدرال  آلمان در مورد تعقیب افسران پلیس، متوجه شد که در دو سال، تنها یک افسر به دلیل استفاده از خشونت نامتناسب تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است، در حالی که چندین ایالت اصلا آماری در این باره ارائه نداده‌اند.

«ملزر» گفت: این امر نشانه رفتار خوب نیست، بلکه نشانه‌ای از شکست نظام‌مند است؛ مقامات آلمانی حتی متوجه نیستند که تا چه حد در این باره ناآگاه هستند.

او همچنین به تفاوت بین مجازات تظاهرکنندگان و پلیس اشاره کرد؛ در حالی که بسیاری از تظاهرکنندگان محاکمه شده بودند، بیشتر پرونده‌های مربوط به افسران پلیس «تا زمانی که دیگر کسی پیگیری نکند» کنار گذاشته می‌شوند.

گسترش انتقادات در پی قتل نوجوان 16 ساله

ماه آگوست سال جاری میلادی یک نوجوان 16 ساله سنگالی از سوی پلیس آلمان در شهر «دورتموند» از سوی پلیس به قتل رسید.

قتل این نوجوان سنگالی بار دیگر انتقادها را علیه عملکرد پلیس در این کشور افزایش داده و گروه‌‎های حامی حقوق بشر خواستار اجرای عدالت در این باره هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *