صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سیاست‌های ضد مهاجرتی در سوئد تشدید می‌شوند

۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶:۵۷
کد خبر: ۴۴۵۳۹۶۸
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
سوئد در نهایت ورود خود به باشگاه کشورهای اروپایی ضد مهاجر را رسمی کرد.

خبرگزاری میزان – انتخابات پارلمانی سوئد با جولان نامزدهای پوپولیست ضد مهاجر سبب شد این کشور مدعی حقوق بشر رسما سیاست‌های ضد مهاجرتی خود را مورد تاکید قرار دهد.

به گزارش «گاردین»، سوئد در پی انتخابات سراسری اخیر به جمع دیگر کشورهای اروپایی پیوست که در آن احزاب ملی گرا و ضد مهاجرت در میز مذاکره رسمی برای ائتلاف یا حتی در دولت جای گرفته اند.

از جمله این کشورها می‌توان به اتریش، نروژ، سوئد و فنلاند اشاره کرد؛ باید توجه داشت که این فهرست همچنان باز مانده است.

حزب دموکرات سوئد، دومین حزب بزرگ پارلمانی فعلی این کشور، در فهرست سیاست‌های خود برای تبلیغات انتخاباتی توقف روند مهاجرت، اخراج فوری محکومان خارجی تبار، ... را قرار داد؛ البته این حزب پیشتر تاثیرات آشکاری بر گفتمان عمومی در مورد مهاجرت نیز داشته و می‌توان گفت که تحول در سیاست مهاجرتی سوئد دور از انتظار نیست.

آن چه در سوئد در حال حاضر رخ داده از بین رفتن مرز میان پوپولیسم و اجتناب از اظهارات ضد مهاجرتی صریح است؛ نمونه چنین رویکردی ارتباط میان جرم و جنایت و پیشینه فرد مجرم است.

 اگرچه دموکرات‌های سوئد از پیشینه افراد مجرم برای تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی خود به دلیل رشد جنایت در این کشور سوءاستفاده می‌کنند، باید توجه داشت که حملات مرگبار چاقوکشی در سوئد در دهه‌های 90-1980 بسیار بیشتر از امروز بوده است.

تنها نکته مهمی که می‌تواند چشم انداز اقدام‌های ضد مهاجرتی دموکرات‌های سوئد را تار کند، شمار مهاجران و افراد با پیشینه مهاجرت در این کشور است.

در حال حاضر 25 درصد از شهروندان سوئد دارای سابقه مهاجرت هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *