صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

وضعیت بحرانی در زندان‌های آمریکا؛ از هشدار درباره شیوع آبله میمون تا افزایش دمای سلول‌ها تا 65 درجه

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۳۸۰۰۶۵
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آمریکا در هفته‌های اخیر با موج گسترده ای از بحران‌ها و چالش‌ها مواجه بودند.

خبرگزاری میزان – احتمال شیوع «آبله میمون» در زندان‌های آمریکا پس از ثبت مواردی از ابتلا به این بیماری، به چالش جدیدی برای این مراکز تبدیل شده است.

سوءاستفاده جنسی از زندانیان توسط کارکنان زندان‌ها

به گزارش «وب سایت وزارت دادگستری آمریکا»، یکی از کارکنان سابق اداره زندان‌های آمریکا به دلیل ارتکاب پنج مورد سوءاستفاده جنسی به 80 ماه زندان و 10 سال آزادی تحت نظارت محکوم شد.

فرد مذکور که به عنوان متخصص درمان مواد مخدر استخدام شده بود، زندانیان شرکت کننده در کلاس‌های درمانی خود را مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌داد.

افزایش مرگبار دما در زندان‌ها

به گزارش «میسد نیوز»، دمای واحدهای زندان‌ها در ایالت‌های جنوبی آمریکا به 150 درجه فارنهایت (65.5 درجه سانتیگراد) می‌رسد.

زندان‌های ایالت‌هایی مانند «تگزاس»، «آریزونا» و «فلوریدا» در میانه فصل گرما با چالش مرگبار افزایش دما مواجه شده اند.

این سه ایالت در کنار ایالت‌هایی مانند «آلاباما»، «جورجیا»، «کانزاس»، «کنتاکی»، «لوئیزیانا»، «می سی سی پی»، «میسوری»، «کارولینای شمالی»، «کارولینای جنوبی» و «ویرجینا» دارای تهویه مطبوع در زندان‌ها براساس استانداردهای جهانی نیستند.

دمای بی سابقه هوا در زندان‌های ایالت‌های جنوبی آمریکا می‌تواند جمعیت عمدتا سیاهپوست و لاتین تبار این زندان‌ها را با خطر جدی جانی و سلامتی مواجه کند.

نگرانی درباره سلامت و جان زندانیان زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم برخی از آن‌ها ناچار به کار اجباری در مزارع و کارخانه‌ها در هوای گرم هستند و از حقوق اولیه برخوردار نیستند.

یک کارشناس می‌گوید «اگر می‌خواهید بدانید نژادپرستی اقلیمی چگونه است، عدم نگرانی برای نصب تهویه مطبوع در زندان‌ها نمونه واقعی آن در ملموس ترین شکل ممکن است.»

براساس بررسی‌های انجام شده، زندان‌های آمریکا در سال‌های اخیر برای مقابله با امواج گرما کار کمی انجام داده اند.

هشدار درباره شیوع آبله میمون در زندان‌ها

به گزارش « delawarepublic»، پس از ثبت مواردی از ابتلا به بیماری «آبله میمون» در زندان‌های «ایلینویز» کارشناسان در مورد شیوع سریع این بیماری در زندان‌های سراسر آمریکا هشدار دادند.

کارشناسان می‌گویند با توجه به ازدحام جمعیت در زندان‌ها و واقعیت انتقال «آبله میمون» از طریق تماس پوستی، نگرانی‌های زیادی در مورد شیوع سریع بیماری مذکور در زندان‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *