افزایش میزان ابتلا به هپاتیت در میان زندانیان در آمریکا

11:54 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۴۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که در طول سال‌های گذشته، مقام‎های زندان‌های آمریکا در درمان زندانیان مبتلا به هپاتیت ناکام بوده‌‎اند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش می‎گوید خارج از دیوارهای زندان، «هپاتیت سی» به طور کلی یک بیماری قابل کنترل و اغلب قابل درمان است اما در داخل زندان‌های ایالتی آمریکا، چیزی جز شکست سیاست نیست.

به گزارش اندیشکده «prisonpolicy»، بر اساس نظرسنجی و مصاحبه‌ با ادارات زندان‌های آمریکا، زندان‌های ایالتی در سراسر این کشور در درمان دستکم 144 هزار زندانی مبتلا به هپاتیت C، یک بیماری کبدی قابل درمان اما بالقوه کشنده، ناکام هستند.

بسیاری از 49 ایالتی که به سؤالات مربوط به زندانیان مبتلا به هپاتیت C پاسخ دادند، قیمت بالای دارو را دلیل انکار درمان ذکر کردند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده برای یک پروژه کارشناسی در مرکز «تونی استابیل» برای روزنامه نگاری تحقیقی دانشگاه کلمبیا، در سراسر این کشور، حدود 97 درصد از زندانیان مبتلا به هپاتیت C درمان نمی‌شوند.

مدافعان حقوق زندانیان می‌گویند که این امر حکم دادگاه عالی سال 1976 آمریکا را نادیده می‌گیرد که مراقبت پزشکی یک زندانی را حق قانونی تشخیص می‌دهد.

از مراکز زندان‌ها در تمام 50 ایالت و ناحیه کلمبیا در آمریکا پرسیده شد که چه تعداد از زندانیان مبتلا به هپاتیت C هستند، چه تعداد تحت درمان قرار می‌گیرند، چه داروهایی برای درمان استفاده می‌شود و چه سیاست‌هایی در مورد زندانیان مبتلا به این ویروس وجود دارد.

تقریبا همه ایالت‌ها به برخی یا تمام اطلاعات درخواستی پاسخ دادند؛ کارولینای جنوبی و واشنگتن دی سی، این درخواست‌ها را رد کردند.

زندان‌های ایالتی بزرگترین گروه زندانیان در آمریکا را در خود جای داده‌اند؛ میزان ابتلا به هپاتیت در میان زندانیان بسیار بیشتر از جمعیت عمومی آمریکاست، تا حدی به این دلیل که نزدیک به یک ششم زندانیان ایالتی به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌‎برند.

کم‌درمانی گسترده در زمانی انجام می‌شود که میزان عفونت هپاتیت C یا HCV تا حدی به دلیل اپیدمی مواد افیونی افزایش یافته است.

برخی از زندان‌ها دستورالعمل‌های خود را برای استانداردهای مراقبت نادیده می‌گیرند؛ طبق سوابق نگهداری شده توسط اداره ازندان‌های فلوریدا، در این ایالت دستکم 181 زندانی که معیارهای درمان را داشتند، درمان نشدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *