زندان‎های فدرال آمریکا محلی برای سوءاستفاده و نقض حقوق بشر

11:08 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۴۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
در زندان‌های فدرال آمریکا توجهی به جان زندانیان نمی‌شود و آن‌ها با طیف گسترده ای از نقض حقوق بشر مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – زندان‌های فدرال آمریکا در این کشور با نام مراکزی برای سوءاستفاده و فساد شناخته می‌شوند.

122 زندان فدرال آمریکا با جمعیت 158 هزار زندانی در سال‌های اخیر محلی مطلوب برای فساد و سوءاستفاده و نقض حقوق بشر بوده است؛ البته درجه این شرایط در زندان‌های فدرال مختلف، متفاوت است.

در عین حال این مراکز، شرایط توهین آمیز و غیرانسانی برای زندانیان ایجاد کرده و از ازدحام بیش از حد مزمن، کمبود کارکنان، فساد، خشونت جنسی و فرهنگی رنج می‌برند.

مشکلات بهداشتی و امنیتی، سوء استفاده فیزیکی و جنسی، فساد و جابجایی در رده‌های بالای مدیریتی نیز رواج دارد.

اخیرا هیئتی از سنا در کنگره در پی بررسی‌های متعدد این امر را تایید کرد. یافته‌های تحقیقات این هیئت لایه دیگری از ناکارآمدی در سازمان زندان‌های فدرال را آشکار کرد که از مدت‌ها پیش با نقایض امنیتی، کمبود نیروی انسانی، رفتارهای نادرست و شیوع گسترده کرونا مواجه بود.

کارکنان زندان‌های فدرال آمریکا بخشی از سیستم گسترده و سراسری قاچاق اسلحه و مواد مخدر در این مراکز هستند.

رئیس کمیته فرعی تحقیقات سنا می‌گوید که اگرچه آمار رسمی از تلفات ناشی از سیستم گسترده قاچاق اسلحه و مواد مخدر در زندان‌های آمریکا وجود ندارد، ولی احتمالا این فعالیت‌های غیرقانونی به تلفات جانی منتهی شده است.

از سوی دیگر، کارکنان زندان‌های فدرال در آمریکا با مصونیت و معافیت از مجازات، رویکردی غیرانسانی در قبال زندانیان دارند.

در گزارشی که در سال 2020 درباره وضعیت زندان‌های فدرال آمریکا منتشر شد، مجموعه ای از نقض‌های امنیتی افشا شدند که زندان‌های فدرال را به محیط‌های خطرناک، آشفته و مملو از درماندگی زندانیان تبدیل می‌کرد.

از مهم ترین موارد نقض‌های امنیتی در زندان‌های فدرال می‌توان به خراب بودن شمار بالایی از دوربین‌های امنیتی در این مراکز اشاره کرد.

از مهم ترین موارد نقض حقوق بشر در زندان‌های فدرال می‌توان به بازداشت افراد بیگناه پیش از محاکمه، محرومیت از تغذیه مناسب، عدم دسترسی به آب آشامیدنی تمیز و تجهیزات و امکانات بهداشتی، عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، قرنطینه‌های طولانی مدت، عدم دسترسی یا دسترسی محدود به دنیای خارج اشاره کرد.

دو نفر از مقام‌های زندان‌های فدرال آمریکا تصویر تیره تری از این مراکز ارائه می‌دهند؛ ساختمان‌های فرسوده در حال فروپاشی، هجوم موش‌ها و سوسک‌ها به سالن‌های غذاخوری و دیگر بخش‌های زندان‌ها، به وجود آمدن حوضچه‌هایی از پساب فاضلاب انسانی.

افزایش موارد خودکشی ناشی از جریان کنترل نشده داروها، دیگر مورد نقض حقوق بشر در زندان‌های فدرال آمریکاست.

به گزارش «نیویورک تایمز»، شرایط در زندان فدرال «آتلانتا» بسیار وخیم است.

براساس تحقیقات جدید کنگره در مورد اداره زندان‌های فدرال سوءمصرف گسترده مواد مخدر، مراقبت‌های پزشکی و بهداشت روانی نامرغوب، خشونت خارج از کنترل و شرایط بهداشتی وحشتناک در زندان فدرال «آتلانتا» بیداد می‌کند.

این زندان که هزار و 400 زندانی را در خود جای داده است، به حدی بدنام است که بی تفاوتی و سوءمدیریت کارکنان آن به فرهنگی شناخته شده تبدیل شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *