صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

حماسه تشییع یک قهرمان/ سنگ تمام برای بدرقه آقا محسن/ بوسه رهبر انقلاب بر تابوت شهید حججی + تصاویر و فیلم

۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵:۵۳
کد خبر: ۳۵۲۸۳۹
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی امروز با حضور پرشور مردم تهران و مقامات لشکر و کشوری برگزار و از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی امروز با حضور پرشور مردم تهران و مقامات لشکر و کشوری برگزار و از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا بدرقه شد.

اخبار لحظه به لحظه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی را در میزان بخوانید.

 

حماسه‌ای از جنس حضور؛ سنگ تمام ملت برای تشییع پیکر مطهر شهید حججی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۳:۵۶
 امروز تا چشم کار می کرد، مشتاقان حسین (ع) را می‌دید که برای بدرقه سرباز حسین(ع) رهسپار بودند. خیل جمعیت حاضر در مراسم امروز را شاید بتوان در تاریخ پربار شهادت طلبی و بدرقه شهدای ایران اسلامی کم نظیر توصیف کرد.

آماده‌ایم هدف مقدسی را که حججی‌ها طی کرده‌اند، با یکدیگر طی کنیم
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۳:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: مردم با حضور خود در مراسم تشییع پیکر شهید حججی اعلام می کنند همه ما آماده‌ایم که هدف مقدسی را که محسن حججی و حججی‌ها طی کرده‌اند، با یکدیگر طی کنیم، حتی اگر قطعه قطعه شویم و سر از تنمان جدا شود.

وی تاکید کرد: مسیری که شهید حججی طی کرد، مسیری است که انقلاب اسلامی و حضرت اباعبدالله الحسین قبل‌تر در پیش گرفته بودند و مردم با حضور امروز خود اعلام می‌کنند که هم در راه مقدس آن شهید حرکت خواهند کرد و هم آماده طی کردن این مسیر تا پایان هستیم.
مراسم تشییع پیکر شهید حججی به روایت تصاویر
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۲:۱۱
حاشیه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۲:۰۷
یکی از نکات جالب توجه مراسم تشییع پیکر شهید حججی در میدان امام حسین(ع) این بود که بخشی از مردم حاضر در مراسم پارچه نوشته‌هایی با مضمون «نابودی داعش تا پایان پاییز» را بر دست‌هایشان گرفته بودند. این پارچه نوشته‌ها با استناد به صحبت‌های سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم چهلم شهید مرتضی حسین پور نوشته شده بود.

بیش از یکصد جانباز دوران دفاع مقدس در بخشی از میدان امام حسین (ع) در جایگاه مخصوصی اسکان داده شده بودند که عکس شهید محسن حججی در دست تک تک آنان بود.

جمعیت حاضر در مراسم میدان امام حسین (ع) قبل از آغاز رسمی مراسم در ساعت 9 صبح، زیارت عاشورا را به صورت دسته جمعی قرائت می‌کردند.

حدفاصل پل چوبی تا میدان امام حسین (ع) بر روی پرده‌هایی بزرگ، فیلم مداحی شهید حججی در دوران نوجوانی در رثای حضرت اباعبدالله (ع) نمایش داده می‌شد.

در گوشه‌ای از مراسم امروز، جمعیت تشییع کننده شهید حججی، طومار حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار را امضا و شکایت خود را از عملکرد منفعلانه سازمانهای بین المللی اعلام می کردند.
 
 
امنیت را مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۱:۴۶
قاضی سراج صبح امروز جهت ادای احترام به مقام شامخ شهید مدافع حرم محسن حججی در مراسم تشییع این شهید عزیز در میدان امام حسین (ع) شرکت کرد.

وی در حاشیه این مراسمم گفت: امروز با وجود اینکه جنگ و ناامنی، اطراف ما را احاطه کرده است؛ اما کشور ما در امنیتی قرار دارد که وجود این امنیت را مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم و باید قدردان این امنیت و ایثار و فداکاری خانواده‌های شهدای مدافع حرم باشیم، شهید حججی عزیز یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که با شهادت خود انقلابی در دل‌های مردم کشورمان ایجاد کرد.

سراج با تأکید بر اینکه شهید حججی‌ها ثابت کرده‌اند که جوانان ما امروز نیز مانند جوانان اول انقلاب در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها ثابت‌قدم هستند، اظهار داشت : همان‌طور که در دوران دفاع مقدس، جوانان ما در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و حماسه‌ها آفریدند، امروز نیز جوانان ما فراتر از مرزها، از انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی دفاع می‌کنند.
حضور فرزند رهبر انقلاب در مراسم تشييع شهيد حجج
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۱:۴۳
حضور فرزند رهبر انقلاب به همراه دخترشان در مراسم تشييع شهيد حجی
 
بوسه بر علی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۱:۳۹
سحرگاه امروز؛ بوسه رهبرانقلاب بر علی حججی؛ فرزند شهيد حججی
 
خیابان‌های منتهی به محل تشییع پیکر شهید محسن حججی مسدود شد
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۴
بنا بر اعلام پلیس راهور، به دلیل افزایش بار ترافیکی در معابر و خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین (ع)، خیابان ۱۷ شهریور و میدان شهدا، خیابان‌های منتهی به محل تشییع پیکر شهید محسن حججی مسدود شده است.
انگشتر و چفیه رهبر انقلاب به همسر شهید حججی اهدا شد
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۲
صبح امروز و پس از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کنار پیکر مطهر شهید حججی، انگشتر و چفیه رهبر انقلاب اسلامی به همسر این شهید اهدا شد.
خوش آمدی رفیق
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۰:۵۴
علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در دلنوشته‌ای به بهانه بدرقه شهد محسن حججی، آورده است که محسن عزیز شاخسار پر شکوفه‌ی جهاد عاشقانه! رزم عارفانه ات، پژواک فریاد نسل شیربچه های خمینی، انقلابی های بی آرام و مبارزان قسم خورده و مقاومان خستگی ناپذیر بود و شنیدیم که گفتی: عشق که از "سر" گذشت چه یک وجب چه صد وجب.
حضور نمایندگان مجلس در مراسم تشییع پیکر شهید حججی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۰:۳۷
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پایان زوردهنگام جلسه علنی امروز مجلس، در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی حضور یافتند.
 
بدرقه پیکر مطهر شهید محسن حججی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۰:۳۱
پیکر مطهر شهید محسن حججی با حضور خیل عظیم مردم از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا در حال تشییع و بدرقه است.
حضور مقامات لشکری و کشوری
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۰:۲۲
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و ... از جمله مقامات حاضر در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی هستند.
قرائت وصیتنامه
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۰:۱۵
وصیتنامه شهید حججی از زبان خود شهید در مراسم تشییع در میدان امام حسین(ع) قرائت شد.
پناهیان: مردم هنوز به شهدایشان افتخار می‌کنند
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۰:۰۵
حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم تشیع پیکر شهید حججی: استکبار دوست داشت بعد از دفاع مقدس یاد شهدا به فراموشی سپرده شود. در روزنامه های همین مملکت بعضی ها نوشتند دیگر مردم نام شهید، رزمنده و جانباز می شنوند حالشان بهم می خورد، کجا هستند آنها، بیایند ببینند مردم هنوز به شهدایشان افتخار می کنند و برای تشییع شهدایشان بیش از گذشته مایه می گذارند.
رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید حججی: خدا شهید شما را عزیز کرده
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۹:۴۵
رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید حججی: خدا شهید شما را عزیز کرده، ببینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است. همه شهدا پیش خداوند متعال عزیزند؛ لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته، خداوند هیچوقت کارش بدون حکمت نیست. اخلاص، نیت پاک و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت موجب شده خداوند متعال نام شهید شما را بلند کرده است.
مداحی جاج صادق آهنگران
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۹:۴۰
هم اکنون حاج صادق آهنگران در جمع خیل عظیم مردم حاضر در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی در حال مداحی است.
حضور رئیس دستگاه قضا در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۹:۲۷
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی، در میدام امام حسین(ع) تهران حضور یافت.
 
 
مراسم تشییع پیکر شهید حججی در میدان امام حسین(ع)
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۹:۰۹
سیل جمعیت
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۹:۰۰
سیل جمعیت پرشور مردم برای حضور در تشییع پیکر مطهر شهید حججی به قدری است که تردد در متروی امام حسین(ع) به کندی صورت می گیرد.
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01"]
 
راهي كه از سر گرفتيم
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۸:۵۵
ظرفيت ميدان امام حسين (ع) از ساعت ٨:٠٠ صبح كاملا تكميل شد. در حال حاضر امتداد جمعيت شركت كننده در مراسم تشييع شهيد حججي به خيابان دماوند رسيده است. حضور اقشار مختلف جمعيت با تيپ هاي متفاوت، از نكات مهم مراسم تشييع شهيد حججي است.

پرچم هايي با شعارنوشته " راهي كه از سر گرفتيم" علاوه بر اينكه در دست مردم است، از پشت بام هاي ساختمان هاي مجاور ميدان امام حسين (ع) به چشم مي خورد.
حضور پناهیان
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۸:۴۲
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان واعظ مشهور برای عبور از میان خیل جمعیت حاضر در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی و رساندن خود به صفوف اولیه، پشت موتور در میدان امام حسین(ع) مشاهده شد.
بوسه رهبر انقلاب بر تابوت شهید حججی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۸:۳۵
رهبر معظم انقلاب که سحرگاه امروز برای قرائت فاتحه در کنار پیکر مطهر شهید حججی در مسجد امام حسی (ع)حاضر شدند، بر تابوت این شهید والامقام و مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام بوسه زدند.
 
پیکر شهید حججی وارد میدان امام حسین(ع) شد
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۸:۲۸
پیکر مطهر شهید والامقام محسن حججی در میان استقبال باشکوه اقشار مختلف مردم وارد میدان امام حسین علیه‌السلام شد.
حضور قبل از موعد
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۸:۲۷
با وجود آنکه از پیش اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد اما جمع کثیری از شیفتگان مکتب ایثار و شهادت از حدود ساعت 6 صبح خود را به میدان امام حسین(ع) مبدا تشییع رساندند. اکنون که حدود 30 دقیقه به آغاز مراسم باقی مانده، حضور پرشور مردم برای تشیع پیکر شهید حججی در میدان امام حسین(ع) بسیار چشمگیر است.
حضور رهبر انقلاب در کنار پیکر مطهر شهید حججی
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۸:۲۶
دقایقی پس از سحرگاه امروز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسجد امام حسین واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند.
قصه‌ی محسن به سر رسید/ حماسه‌ای در راه است...
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۰۸:۲۲
تصاویر تشییع شهید حججی را امروز باید بیش از همه اربابان آمریکایی و صهیونیستی تکفیری‌ها ببینند؛ شیفتگان و عشاق مکتب شهادت خار چشم آنهایند؛ این قصه هر چند به سر رسیده اما ادامه دارد ...
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *