صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

بیش از ۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸:۲۴
کد خبر: ۸۰۸۷۹۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد.
مجتبی قهرمانی از رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد و بیان کرد: ۵ قطعه از اراضی ملی و دولتی در خارج از محدوده طرح هادی روستای نقاشه و ضلع شرقی معدن سرسور جزیره قشم رفع تصرف شد که این اراضی در مجموع به مساحت ۶۵ هزار و ۹۴۹ مترمربع هستند.

وی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۲۲۱ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این رفع تصرف‌ها پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلام‌های مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد به مرحله اجرا درآمده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفان را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع رسانی مردمی امکان برخورد به موقع با متصرفان غیر مجاز را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این خصوص است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *