صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

وزیر کار 2 کارته شد

۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۹۲۶۰
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-وکلای ملت با 94 رأی موافق، 78 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن علنی از پاسخ‌های وزیر کار قانع نشدند و بدین ترتیب وزیر کار دومین کارت زرد خود را از پارلمان دریافت کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 شهریور) مجلس شورای اسلامی بعد از استماع سخنان وزیر کار درخصوص سوال فاطمه آلیا درباره علت اجرایی نشدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و بی‌توجهی به مشکلات اساسی آنها و استفاده از سازمان بهزیستی به‌عنوان حیات خلوت هزینه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی، آن را قانع کننده ندانستند.

در این نشست فاطمه آلیا از پاسخ‌های وزیر کار قانع نشد و خواستار به‌رأی گذاشتن توضیحات وزیر در صحن علنی مجلس شد که در نهایت نمایندگان با 94 رأی موافق، 78 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در مجلس از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و بدین ترتیب ربیعی کارت زرد دوم خود را از مجلس دریافت کرد.

براین اساس، قبل از شروع توضیحات وزیر کار، عباس قائید رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی روند بررسی این سوال را در این کمیسیون تشریح کرد و افزود: سوال فوق در جلسه مورخ 28 مرداد 93 این کمیسیون، با حضور وزیر و نماینده سوال‌کننده مطرح شد. ابتدا فاطمه آلیا در توضیح سوال، به بیان مشکلات مشهود و مورد اعتراض بسیاری از آسیب‌دیدگان اجتماعی و جامعه صبور معلولان کشور پرداخت و مصادیقی از اقدامات و عملکردهای غیراصولی سازمان بهزیستی بالاخص عدم اجرای قوانین و برخی از مقررات لازم‌الاجرا در این حوزه را بیان نمود و مسئولیت شخص وزیر را یادآور شد.

وی تاکید کرد: نماینده مردم تهران در نشست کمیسیون ادامه داد عمل نکردن به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و تضییع حقوق ایشان به ویژه افراد دارای معلولیت شدید و بی‌توجهی به استخدام 3 درصد معلولان از یکسو و هزینه‌های غیرضروری ، ریخت و پاش‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی- تشریفاتی و نظایر آن از سوی دیگر و همچنین فقدان واکنش و پیگیری موثر مسئولان سازمان بهزیستی، در این زمینه امنیت روانی و شغلی جامعه هدف مهدوش گردیده و آنان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

قائیدرحمت افزود: در ادامه نشست کمیسیون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقام ایراد پاسخ ابراز امیدواری کرد که روند اجرای امور در عرصه‌ها و موارد موردنظر، با همکاری متقابل مجلس و دولت و اشراف و نظارت نمایندگان محترم مردم و بالاخص خانم آلیا بهبود یافته و روند اقدامات مثمرثمری که در دوران تصدی ایشان صورت پذیرفته،‌همچنان حفظ شده و استمرار یابد.

وی گفت: ربیعی به علاوه از دیدگاه مدیریتی و معیارهای اعلامی خود برای به‌کارگماری افراد شایسته و فعال و دخالت نداشتن انگیزه‌ها و شوائب غیراصولی در این خصوص یاد کرد و پاسخ خود در زمینه مسائل ساختاری را تشریح نمود و مشی خود در زمینه عزل و نصب‌های به‌عمل آمده پس از به‌عهده‌گیری منصب وزارت، را رعایت اعتدال به‌عنوان یک اصل پذیرفته شده دانست.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد:‌ در ادامه این جلسه و در چارچوب سوال حاضر رئیس سازمان و معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی نیز توضیحاتی را در زمینه حوزه‌های مرتبط ایراد کرد که از منظر سوال‌کننده، این توضیحات نیز رافع موضوع و موجد اقناع تلقی نشد. در پایان نماینده سوال‌کننده پاسخ وزیر را قانع کننده ندانست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد:‌ این کمیسیون با اعلام قلمرو ملی برای سوال حاضر، گزارش آن را وفق ماده فوق‌الاشعار برای اعلام وصول در اولین جلسه علنی، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارجاع می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *