صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

دو میلیون گواهی عدم سوء پیشینه به‌صورت الکترونیک در استان هرمزگان صادر شده‌است

۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۸۳۹۹۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در طی ۱۷ ماه گذشته بیش از ۲ میلیون گواهی عدم سوء پیشینه به‌صورت الکترونیک صادر شده و نهایتاً قریب به ۴ میلیون تردد به دادگستری‌ها و مراجع قضایی کاهش یافته‌است.

- مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار تأکید کرد: با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های بزرگ در هرمزگان باید شرایط لازم به‌منظور بهره‌مندی مردم استان از مزیت‌های این صنایع فراهم گردد و به همین منظور دستگاه قضایی، اقدامات متعددی را در این خصوص اجرایی کرده است.

قهرمانی تصریح کرد: در این راستا باید به این نکته توجه داشته باشیم که اجرای عدالت وظیفه‌ای همگانی است و ما نیز در دستگاه قضایی استان هرمزگان همه راهکار‌های لازم را برای تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد تا خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه از برنامه‌ریزی دقیق به منظور ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو برای کاهش ورودی پرونده‌ها و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها نیز خبر داد و یادآور شد: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که از استان هرمزگان پایه گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شده است، در طی ۱۷ ماه گذشته بیش از ۲ میلیون گواهی صادر شده و نهایتاً قریب به ۴ میلیون تردد به دادگستری‌ها و مراجع قضایی کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: کاهش مراجعات موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم‌تر و حساس‌تر رسیدگی کند که به همین منظور در پی آن هستیم تا طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک را در خصوص پرونده‌های حصر وراثت و پرونده‌های جبران خسارت حوادث بیمه‌ای نیز اجرا کنیم تا با به کارگیری سیستم‌های هوشمند الکترونیکی، در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شده و موجبات رفاه مردم عزیز را نیز فراهم آورد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز گفت: مطمئن هستم با تجربه، درایت و نیروی فکری ، شرایط استان هرمزگان از قبل هم بهتر خواهد شد و در آینده شاهد پیشرفت بیشتر و دستاورد‌های جدید دستگاه قضایی استان خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *