صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آموزش پیشگیری از سرقت به شهروندان از طریق نرم افزار

۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰:۵۷
کد خبر: ۷۶۸۹۷۳
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: درباره مساله اطلاع رسانی در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به پیشگیری از سرقت ما در پلیس پیشگیری نرم افزاری اینترنتی را در اختیار داریم که شهروندان با ورود به این نرم افزار می‌توانند آموزش‌های همگانی درباره پیشگیری از سرقت را دریافت کنند.
جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درخصوص بهره مندی از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد طرح هوشمندسازی نیروی پلیس به میزان گفت: نباید این طور تصور شود که پلیس پیشگیری مجری طرح‌های هوشمندسازی است. چون نقش و موقعیتی که در این زمینه برای پلیس پیشگیری تعریف شده به بهره برداری کردن از این طرح‌های هوشمندسازی مربوط می‌شود. پس درباره آن ظرفیت‌هایی که مراکز علمی و دانشگاهی برای انجام طرح هوشمندسازی می‌توانند داشته باشند باید خود آن‌ها را مورد پرسش قرار داد. اما پلیس پیشگیری امروزه از ظرفیت سامانه‌های هوشمند بهره برداری می‌کند. در جریان طراحی این سامانه‌ها پلیس پیشگیری خواسته‌هایی دارد که آن را به مرکز فناوری اطلاعات ناجا منتقل می‌کند و بر اساس همین خواسته‌هایی که مطرح می‌شود طراحی سامانه‌ها عملیاتی می‌شود. اما اینکه در طراحی این سامانه‌ها چه نوع همکاری‌هایی با مراکز علمی و دانشگاهی اتفاق می‌افتد را باید از خود آن‌ها پرسید.

وی درباره امکانی که هوشمندسازی تجهیزات پلیس برای جبران کمبود نیروی انسانی می‌تواند فراهم کند گفت: من البته درباره برآورد‌هایی که درمورد کمبود نیروی پلیس در کشور مطرح می‌شود آماری در اختیار ندارم. اما به طور طبیعی وقتی از ظرفیت تجهیزات هوشمند و از فناوری‌های به روزتری استفاده بشود قطعا در اجرای امور نقشی تسهیل کننده خواهد داشت و بخشی از کمبود نیروی انسانی را می‌توان از طریق همین سامانه‌ها و اتوماسیون‌ها جبران کرد.
 
بیشتر بخوانید:

موقوفه‌ای در واکنش به اینکه آیا در پلیس پیشگیری هم مانند پلیس راهور ارائه خدماتی بر اساس قاعده پیش بینی پذیری با استفاده از بستر اینترنت مدنظر قرار دارد گفت: اینکه پلیس راهور با استفاده از بستر اینترنت خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهد این خدمات بیشتر به حوزه مالی و مسائلی نظیر پرداخت خلافی خودرو مربوط می‌شود. ولی در پلیس پیشگیری با توجه به اینکه مراوده‌ای در حوزه مالی با شهروندان اتفاق نمی‌افتد برای همین از این امکان بی بهره هستیم. یعنی برای پلیس پیشگیری نیازی در این زمینه وجود ندارد که بخواهد از چنین امکانی بهره ببرد و مثلا درگاهی اینترنتی ایجاد شود که شهروندان بتوانند به صورت الکترونیکی جریمه‌ای را پرداخت کنند. نکته اینجاست که کلانتری‌ها هیچ نوع تراکنش مالی خاصی ندارند که بخواهند مبالغی را از شهروندان اخذ بکنند. اما درباره مساله اطلاع رسانی در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به پیشگیری از سرقت ما در پلیس پیشگیری نرم افزاری اینترنتی را در اختیار داریم که شهروندان با ورود به این نرم افزار می‌توانند آموزش‌های همگانی درباره پیشگیری از سرقت را دریافت کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به اینکه راه اندازی دبیرخانه دائمی و کارگروه‌های تخصصی در زمینه هوشمندسازی در پلیس پیشگیری چه دستاوردی داشته گفت: بزرگترین خواسته ما در پلیس پیشگیری مساله تسهیل در انجام امور مردم است. از این بابت ارتقای امنیت روحی و روانی جامعه اولین هدفی است که ما در مبحث هوشمندسازی تجهیزات و امکانات دنبال می‌کنیم. درکنار این خواسته دیگر ما این است که اگر خدای ناکرده شهروندی دچار مشکلی بشود که نیاز به ارائه خدمات پلیسی داشته باشد ما بتوانیم با بهره گیری از سامانه‌ها و تجهیزات هوشمند به تسهیل این نوع خدمات بپردازیم. در واقع تسهیل شرایط برای ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان اولین و بزرگترین خواسته‌ای است که پلیس پیشگیری از بابت هوشمندسازی تجهیزات به دنبال تحقق آن است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *