صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

افتتاح نخستین مرکز مهر خانواده در جیرفت با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان

۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳:۴۱
کد خبر: ۷۶۲۰۰۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه حمایت قانونی و مناسب از فرزندان طلاق یکی از اهداف تاسیس مراکز مهر خانواده‌است، گفت: قبل از تاسیس این دفاتر، دستگاه قضایی با مشکلات متعددی در زمینه حضانت و ملاقات فرزندان طلاق روبرو بود.
نخستین مرکز مهر خانواده در شهرستان جیرفت با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، جمعی از معاونین دادگستری، امام جمعه و مقامات قضایی شهرستان جیرفت افتتاح شد.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاح این مرکز گفت: راه‌اندازی مراکز مهر خانواده از جمله وظایف دستگاه قضایی در راستای اجرای ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: حمایت قانونی و مناسب از فرزندان طلاق یکی از اهداف تاسیس مراکز مهر خانواده‌است؛ زیرا قبل از تاسیس این دفاتر، دستگاه قضایی با مشکلات متعددی در زمینه حضانت و ملاقات فرزندان طلاق روبرو بود.

وی اظهار کرد: با از هم‌گسیختگی کانون خانواده و طلاق زوجین، مسائل مختلفی در حوزه‌های حضانت و ملاقات فرزندان مشترک مطرح می‌شود که گاهی چالش برانگیز هستند و در صورتی که به درستی مدیریت نشوند، آسیب‌های روحی و روانی را متوجه فرزندان این خانواده‌ها می‌کنند.

موحد تصریح کرد: یکی از مواردی که در محاکم خانواده و در راستای رسیدگی به پرونده‌های طلاق باید تعیین تکلیف شود، نحوه ملاقات والدین و فرزندان است.
 
بیشتر بخوانید:

برچسب ها: دادگستری کرمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *