صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تصمیمات امروز جلسه کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نیرو

۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴:۱۲
کد خبر: ۷۵۵۹۸۲
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به نگرانی مردم در حوزه آب و برق، مقرر شد وزارت نیرو در برنامه کوتاه مدت، یک ساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده برنامه‌ای تدوین کند.

- «فریدون حسنوند» در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس با اشاره به حضور وزیر نیرو در این کمیسیون گفت:بحث‌های کلی در این جلسه مطرح شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد درباره اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق بود، ادامه داد: بحث دیگر بحث استفاده از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق بود.

نماینده اندیمشک در مجلس تصریح کرد: طبق قانون صنایع مکلف به احداث نیروگاه برای تامین برق خود هستند که درباره این موضوع نیز بحث و تبادل نظر صو ت گرفت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه درباره بحث صادرات و قیمت گذاری برق و نگرانی سرمایه گذاران در این زمینه نیز بحث‌های انجام شد، اظهار داشت:استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و استفاده از بخش خصوصی در این حوزه و جلوگیری از تلفات برق از موضوعات دیگر مطرح شده در جلسه امروز بود.

حسنوند تصریح کرد: قرار شدکمیته مشترکی مابین وزارت نیرو و کمیسیون برای استفاده از ظرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد و بتوانیم در بودجه سال آینده وزارت نیرو را بیشتر پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است و باید در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه این نگرانی‌ها را بر طرف کنیم، گفت: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان مدت که چند ساله خواهد بود را به مجلس ارائه کند.

 
 
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01"]
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *