صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲:۴۴
کد خبر: ۷۴۱۰۶۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان بر حمایت قاطع و صد درصدی دستگاه قضایی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد.

- به مناسبت روز عفاف و حجاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان با علی صالحی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این دیدار، بر حمایت قاطع و صد درصدی دستگاه قضایی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد.

صالحی در ادامه با اشاره به منویات داهیانه مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در لزوم توجه به اصل هشتم قانون اساسی، خاطر نشان ساخت: هم از جهت قانونی و هم به لحاظ شرعی وظیفه داریم که این دو فریضه مهم را تبلیغ کنیم و در حد امکان، آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان هرمزگان با تشریح اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان الگوی عملی در نظارت همگانی، احیای این دو فریضه را منوط به خودسازی و مسئولیت‌پذیری هر یک از افراد عنوان کرد.

وی با اعلام این مطلب که حدود اجرای این فرایض را قانون تعیین می‌کند بیان داشت: «اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیازمند عزمی همگانی است».

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان نیز در جریان این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دادگستری استان هرمزگان در جهت گسترش عدالت اجتماعی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تأثیرات آن در پیشگیری و بازدارندگی از وقوع جرم را یکی از عوامل مهم در ارتقاء شاخص امنیت برشمرد.

وی در خصوص جایگاه امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: باید در خصوص آموزش و فعال‌سازی ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر با رویکرد تذکر لسانی در حوزه‌های اجتماعی تلاش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه به عنوان نقطه قوتی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود که این مهم با توسعه همکاری‌ها میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه قضایی استان میسر خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *