صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کوپا آمریکا ۲۰۲۱| روز فینال؛ مسی یا نیمار؟ کدام ستاره قهرمان کشورش خواهد شد؟

۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۴۰۰۷۵
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
برزیل و آرژانتین در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ به مصاف هم خواهند رفت؛ رقابتی تاریخی و پر از حساسیت در آمریکای جنوبی.

- رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۱ پس از ۴ هفته به نقطه پایانی خود رسید و مطابق پیش‌بینی کارشناسان، دو غول فوتبال آمریکای جنوبی، برزیل و آرژانتین به فینال ریو رسیدند.

بازی‌هایی که قرار بود بصورت مشترک در آرژانتین و کلمبیا برگزار شود، اما به علت فقدان صلاحیت‌های بهداشتی این دو کشور، میزبانی در نهایت به برزیل رسید و پس از حرف و حدیث‌های فراوان بالاخره بازی‌ها در برزیل استارت خورد.

دور گروهی

برزیل در گروه شمال با کلمبیا، اکوادور، پرو و ونزوئلا همگروه بود و با کسب ۳ برد و یک تساوی و با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه شد و به دور حذفی راه یافت.

آرژانتین در گروه جنوب با بولیوی، شیلی، پاراگوئه و اروگوئه همگروه بود و با ۳ برد و یک تساوی ۱۰ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کرد.

مرحله حذفی

۸ تیم برتر کوپا آمریکا در مرحله یک چهارم به مصاف هم رفتند.

برزیل در مسیر فینال با ۲ برد یک گله مقابل شیلی و پرو به فینال ریو رسید.

آرژانتین در راه فینال ابتدا با ۳ گل اکوادور را شکست داد سپس در ضربات پنالتی بر کلمبیا غلبه کرد و راهی ماراکانا رسید.

 

ورزشگاه فینال

ورزشگاه بزرگ ماراکانا در ریو دو ژانیرو برزیل برای فوتبالی‌ها مکانی بسیار نام آشناست. این استادیوم ۸۰ هزار نفری میزبان بازی‌های بزرگی در تاریخ فوتبال برزیل و جهان بوده و این بار فینال کوپا امریکا ۲۰۲۱ در این ورزشگاه تاریخی برگزار خواهد شد.

 


داور

استبان اُستوییچ ۳۹ ساله و اهل اروگوئه قاضی این دیدار بزرگ خواهد بود.

 

ترکیب احتمالی دو تیم

برزیل: ادرسون – تیاگو سیلوا – مارکینیوس – دنیلو – رنان لودی – کاسمیرو – فرد – لوکاس پاکتا – ریچارلیسون – نیمار – روبرتو فیرمینو

آرژانتین: امیلیانو مارتینز – جرمن پتزلا – نیکولاس اوتامندی – ناهوئل مولینا – نیکولاس تالیافیکو – گیدو رودریگز – رودریگو دی پائول – جووانی لوسلسو – لیونل مسی – نیکولاس گونزالس – لوتارو مارتینز

سابقه رویارویی در فینال کوپا امریکا

برزیل و آرژانتین تاکنون ۱۰ بار در فینال کوپا امریکا با هم رقابت کرده‌اند که آلبی سلسته برتری محسوسی بر زردپوشان برزیلی داشته است. در ۱۰ فینال قبلی ۸ بار آرژانتین و ۲ بار برزیل به کاپ قهرمانی آمریکای لاتین رسیده اند.

فینال‌های ۱۹۲۱، ۱۹۲۵، ۱۹۳۷، ۱۹۴۵، ۱۹۴۶، ۱۹۵۷، ۱۹۵۹ و ۱۹۹۱ با برتری آرژانتین و فینال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ با برتری برزیل به پایان رسیده‌اند.

 

فکت‌ها و نکات جالب

میزبان بی رحم: برزیل تا کنون ۵ بار میزبان کوپا امریکا بوده و هر ۵ بار قهرمان این جام شده است و هیچ تیمی در خاک برزیل نتوانسته قهرمان این جام شود.

 

آرژانتین و سودای برتری بر قاره آمریکا: در تاریخ کوپا امریکا اروگوئه با ۱۵ قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره امریکای جنوبی است. پس از اروگوئه، تیم ملی آرژانتین با ۱۴ قهرمانی در رده دوم است و می‌تواند با قهرمانی در این دوره پر افتخارترین تیم قاره شود. این تیم ۱۴ بار هم نایب قهرمان شده است و در واقع فینال ۲۹ خود را تجربه می‌کند.

شانس بالای آرژانتینی‌ها برای آقای گلی: لیونل مسی با ۴ گل و لوتارو مارتینز با ۳ گل برترین گلزنان کوپا امریکا ۲۰۲۱ هستند و شانس دارند تا رکورد خود را بهبود دهند. از برزیل نیمار و پاکتا ۲ گله هستند و می‌توانند برای آقای گلی با این بازیکنان به رقابت بپردازند.

کنار گذاشتن رفاقت ها: لیونل مسی و نیمار فوق ستاره های دو تیم برزیل و آرژانتین هستند. این دو بازیکن سالها در بارسلونا کنار هم توپ زدند و به جام های زیادی دست یافتند. حالا وقت آن رسیده تا ثابت کنند کدامیک از آنها بهترین بازیکن آمریکای جنوبی هستند. نیمار پیش از بازی گفته: رفاقتم با مسی را در زمین بازی فراموش می کنم و همه تلاشم برای قهرمانی برزیل است.

 

 

فینال کوپا امریکا ۲۰۲۱ | برزیل - آرژانتین | یکشنبه ۲۰ تیر | ساعت ۴:۳۰ | ورزشگاه ماراکانا | ریودوژانیرو برزیل



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *