صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تقویت نهاد خانواده مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۱۶
کد خبر: ۷۳۷۰۳۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دادگستری شهرستان جیرفت، بهزیستی را سازمانی برای فراهم کردن زمینه زندگی بهتر برای اقشار آسیب پذیر دانست و گفت: با تقویت نهاد خانواده، استحکام بخشیدن به روابط افراد در درون خانواده‌ها می‌توان از بروز آسیب‌ها پیشگیری کرد.
- اصغر ستائی مختاری، رییس دادگستری شهرستان جیرفت در دیدار با رئیس اداره بهزیستی شهرستان اظهار داشت: تقویت سطح مهارت‌های زندگی افراد از طریق افزایش کیفیت ارائه خدمات مراکز مشاوره برای ورود موثر به مسائل خانوادگی و کاهش طلاق از دیگر روش‌های کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه از اقدامات انجام شده اداره بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اعتیاد و مشاوره خانواده تشکر و بر لزوم تعامل و همراهی بیشتر این دو مجموعه تاکید کرد.

دادستان شهرستان جیرفت نیز از تعامل مثبت و سازنده اداره بهزیستی شهرستان با دادستانی در ارتباط با جامعه هدف و نیز موارد ارجاع شده از طرف دادسرا تشکر و قدردانی کرد و افزود: قوه قضائیه یکی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که دستاورد‌های ارزشمندی در برقراری امنیت و عدالت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه مردم داشته است.

سلامی با بیان اینکه خدمت به جامعه از افتخارات دستگاه قضا به شمار می‌رود، عنوان کرد: حفظ تعامل موجود بین دو دستگاه و تقویت این همکاری در راستای بهتر زیستن جامعه مورد تاکید است.

محمد رضا نژاد رئیس بهزیستی شهرستان جیرفت نیز گفت: نگاه اجتماعی و پیشگیرانه مسئولان قضایی این شهرستان باعث تعامل بیشتر و پیشبرد اهداف سازمانی اداره بهزیستی و مجموعه‌های وابسته اجتماعی شده است.

رضا نژاد رئیس اداره بهزیستی با قدردانی از حمایت‌های دادگستری از فعالیت‌های بهزیستی، و تبریک هفته قوه قضائیه گفت: مجموعه بهزیستی در سطح ملی، استانی و شهرستان‌های استان تمام توان خود را در زمینه مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی به کار برده و در این زمینه با طراحی و اجرای برنامه‌های علمی و تخصصی درحوزه‌های مختلف برای به جا گذاشتن کارنامه قابل قبول از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی مدیریت آسیب‌های اجتماعی را نیازمند عزم ملی و برنامه ریزی کلان کشوری و ورود تاثیر گذار همه سازمان‌های مرتبط دانست و افزود: قدردان همکاری‌های خوب دادگستری در پیشبرد اهداف بهزیستی در شهرستان جیرفت هستیم واز حمایت‌های ریس دادگستری و دادستان جیرفت از مجموعه بهزیستی کمال تشکر را داریم، قطعا نگاه اجتماعی و پیشگیرانه، مسئولان قضایی جیرفت کار ما را ساده‌تر کرده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تدوین و ارتقاء برنامه‌های پیشگیرانه و خانواده محور و در نتیجه کاهش وکنترل آسیب‌های اجتماعی، شاهد کاهش چشمگیر ورودی‌های بهزیستی و دادگستری در جیرفت باشیم.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست مقام‌های قضایی و رئیس اداره بهزیستی از میز خدمت مشاوره خانواده، روانشناسی و نمایشگاه آثار نقاشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که به مناسبت هفته قوه قضاییه به همت دفتر اجتماعی و پیشگیری دادگستری در محل دفتر اجتماعی و سالن‌های دادگستری دایر شده بازدید کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *