صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

موشک حاج قاسم؛ شکارچی اهداف محافظت شده با سطوح بُتنی

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰:۰۲
کد خبر: ۷۲۳۸۰۹
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
موشک بالستیک «حاج قاسم» به طول ۱۱ متر و وزن هفت تن است، این موشک کاملاً ایرانی بُرد تا آسمان سرزمین‌های اشغالی را دارد، موشک بالستیک حاج قاسم، قدرت فُرود به آسمان گنبد آهنینی رژیم صهیونیستی را دارد.
- جمهوری اسلامی ایران با دست‌یابی به مُدرن‌ترین محصولات دفاعی حتی با قابلیت‌های بیشتر از نمونه‌های خارجی به ویژه در حوزه موشکی، قدرت موشکی منطقه و حتی یکی از کشورهای مدعی جهان در صنعت موشکی است.

قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران اگر برای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکایک تهدید بزرگ و خاری در چشم این مُستکبرین عالم نبود، رژیم آمریکا دنبال مذاکره بر سر قدرت موشکی ایران نبودند.
 
موشک بالستیک «حاج قاسم» به طول ۱۱متر و وزن هفت تن، از سر جنگی جداشونده و هدایت‌پذیر تا انتهای مسیر (قابلیت نقطه زنی)، به وزن ۵۰۰ کیلوگرم برخوردار بوده و سرعت ورود به جو این موشک ایرانی، ۱۲ماخ و سرعت اصابت به زمین ۵ماخ تخمین زده شده است.
 
 
موشک بالستیک حاج قاسم، قطره‌ای از دریای قدرت موشکی ایران در اقیانوس صنعت دفاعی کشور  با انبوهی از محصولات دفاعی بومی مسلح به فناوری روز دنیاست، این موشک ایرانی با ویژگی راه‌کنشی (تاکتیکی) و بُرد هزار و  ۴۰۰کیلومتر ، طبق تخمین‌های زده شده برد آن به هزار و  ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰کیلومتر خواهد رسید.
 
این موشک کاملاً ایرانی در دسته موشک‌های زمین به زمین بالستیک است و پرتاب آن به شکل مایل انجام می‌شود، بالک‌های پایدارساز در انتهای بدنه و سر جنگی جداشونده مجهز به بالک‌های کنترلی با قطری کمتر از قطر بدنه از ویژگی‌های خاص این موشک ایرانی است.
 
 
اهداف محافظت شده با سطوح بُتنی دشمن از قدرت انهدام موشک بالستیک «حاج قاسم» در امان نخواهند بود، این موشک کاملاً ایرانی بُرد تا آسمان سرزمین‌های اشغالی را دارد، موشک بالستیک حاج قاسم، قدرت فُرود به آسمان گنبد آهنینی رژیم صهیونیستی را دارد.
 

شجاعت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام پایگاه عین‌الاسد (پایگاه نظامی تصرف شده توسط آمریکا) در معرفی قدرت موشکی ایران، پرچم جمهوری اسلامی ایران مُزین به دفاع از مظلومان عالم و مبارزه با یزیدیان زمان را در جهان به اهتزاز در آورده است، اقدامی که هیچ کشوری تا کنون جرئت انجام آن را به خود نداده است.
 
 
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3086430_146.mp4"]
 

قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست
سردار  سیروس صابری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عامل مهم ایجاد بازدارندگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات دشمنان، گفت: قطعاً قدرت موشکی ما باعث صلح و ثبات در جمهوری اسلامی ایران و منطقه است.


جانشین پیشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: همه (دوستان و دشمنان به ویژه در منطقه) این موضوع را از نزدیک درک کرده‌اند که اگر این قدرت نبود، چه اتفاقاتی در منطقه می‌افتاد.
 
 
صابری با اشاره به نقش رژیِم صهیونیستی و مُزدوران رژیم آمریکا به عنوان عامل اصلی بی ثباتی در منطقه، اضافه کرد: زیاده‌خواهی‌های آمریکا و بعضی از کشورهای خواستار بی ثباتی در منطقه باعث مشکلاتی در این منطقه خواهد شد.

جانشین پیشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، قدرت موشکی ایران را غیر قابل مذاکره دانست و تصریح کرد: اصلاً قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *