صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

حذف مدارس فرسوده در سال تحصیلی جدید/ مقاوم سازی و تخریب یک سوم مدارس

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳:۴۵
کد خبر: ۶۶۹۰۱
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت:از 53 میلیون متر مربع زیربنای مدارس کشور تنها یک سوم نیاز به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی دارند، براین اساس سعی داریم در سال جاری مدارس فرسوده را حذف کنیم.
مرتضی رئیسی در گفت‌‎وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره ساماندهی مدارس فرسوده کشور اظهار کرد: عمده اعتباراتی که در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است برای حذف مدارس فرسوده و تخریب و بازسازی مراکز آموزشی که بنای آنها دچار فرسودگی شده است، هزینه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که مدارس تخریبی که بازسازی و مقاوم سازی خواهند شد، جایگزین مدارس فرسوده می شوند، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید مدارسی که بازسازی شده اند جایگزین مراکز آموزشی فرسوده خواهند شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: دولت برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور در سال جاری 695 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

رئیسی با تاکید بر اینکه یک سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند، بیان کرد: در صورتی که مدارس در نظر گرفته شده با مقاوم سازی به حد استاندارد نرسند، تخریب و بازسازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه دو سوم مدارس کشور استاندارد هستند، اذعان کرد: از 53 میلیون متر مربع زیربنای مدارس کشور تنها یک سوم نیاز به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی دارند که تعداد مدارسی که باید مقاوم سازی شوند بیشتر از تعداد مراکز اموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: سعی داریم در سال جاری در صورت در اختیار گرفتن اعتبارات تخصیص یافته براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مدارس فرسوده بازسازی یا تخریب کرده و براین اساس مراکز آموزشی فرسوده را از نظام آموزشی کشور حذف کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *