صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دانشجویان شاغل به تحصیل در ایتالیا، برای بازگشت باید به پروتکل‌های بهداشتی تمکین کنند

۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹:۰۳
کد خبر: ۶۱۳۶۶۵
دسته بندی‌: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ایتالیا که درصدد بازگشت به کشور هستند انتظار داریم که برای حفظ سلامتی خود و هم‌وطنان‌مان، پروتکل‌های بهداشتی صادره از جانب وزارت بهداشت را رعایت کنند و به این مقررات که ناظر بر گرفتن تست و قرنطینه است، تمکین کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سید عباس موسوی در مصاحبه با شبکه خبر با اشاره به اخلالی که در روند پرواز حامل دانشجویان ایرانی از ایتالیا به کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده کرونا در ایتالیا، چندصدنفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور ایتالیا، درخواست بازگشت به ایران را مطرح کردند که با پیگیری‌های سفارت‌مان در رم و کنسولگری ایران در شهر میلان، مقدمات این امر انجام شد و حتی یک پرواز نیز برای انتقال دانشجویان از ایتالیا به ایران صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه در انجام پروازهای فوق‌الذکر اخلالی ایجاد شد که این اخلال ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت از سوی دانشجویان ایرانی در ایتالیا بود.

وی تصریح کرد: از دانشجویان ایرانی مستقر در ایتالیا که درصدد بازگشت به کشور هستند انتظار داریم که برای حفظ سلامتی خود و هم‌وطنان‌مان، پروتکل‌های بهداشتی صادره از جانب وزارت بهداشت را رعایت کنند و به این مقررات که ناظر بر گرفتن تست و قرنطینه است، تمکین کنند.

موسوی تصریح کرد: وزارت امور خارجه و سفارت ما در ایتالیا همچنان پیگیر بازگرداندن دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ایتالیا است و ادامه این روند منوط به صدور مجدد مجوز از جانب وزارت بهداشت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *