صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آزادی ۹۷ زندانی با میانجیگری شوراهای حل اختلاف استان کرمان

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۱۶۵۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
تقی زاده گفت: در بهمن ماه سال جاری ۹۷ زندانی با میانجیگری شوراهای حل اختلاف استان کرمان آراد شدند.
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از ورود ۱۴ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف ۹۷ زندانی آزاد شدند.

مهدی تقی زاده  اظهار داشت: در بهمن ماه سال جاری با تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان کرمان تعداد ۴ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده به صلح و سازش انجامیده که از این تعداد یک هزار و ۹۲۶ فقره پرونده حقوقی و ۲ هزار و ۸۷۷ فقره پرونده کیفری می است.

وی گفت:طی ماه گذشته ۱۵ هزار و ۳۵۸ فقره پرونده در ۲۲۶ شورا شهری و ۸۹ شورا روستایی شورای حل اختلاف استان کرمان مختومه شده است.

وی حل اختلاف ارباب رجوع و ایجاد سازش بین آن‌ها را در راس فعالیت‌های شورا برشمرد و افزود مصالحه در پرونده‌های وارده اصل صلاحیت ذاتی شوراست و در صورت نهادینه شدن فرهنگ گذشت در جامعه و احترام طرفین به حقوق یکدیگر بسیاری از اختلافات با صلح و سازش مختومه می‌شود.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان با اشاره به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت شورا‌های حل اختلاف در جهت افزایش نیافتن تعداد زندانیان در جامعه گفت: وارده شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان استان در ماه گذشته ۳۷۴ فقره پرونده بوده و شعب ویژه زندان شورای حل اختلاف تعداد ۳۴۰ فقره پرونده را مختومه کرده اند.

این مقام قضایی اضافه کرد: شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندانیان نقش بسیار مهمی در اخذ رضایت از شاکی، ایجاد صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌های مددجویان ایفا می‌کند به طوری که در این راستا شورا‌ها توانستند مشکلات تعداد ۱۷۱ زندانی را با صلح و سازش فی مابین طرفین اختلاف برطرف کرده و ۹۷ زندانی از ۱۱ شعبه ویژه زندان رهایی یابند.
 
انتهای پیام  /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *