صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک در استانداریهای سراسرکشور

۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۸۵۴۴
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: حسین ذوالفقاری از تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک در کلیه استانداریهای سراسرکشور به ریاست استاندار وعضویت نمایندگان دستگاههای متناظر پیش بینی شده در آیین نامه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک مصوب هیئت محترم وزیران خبر داد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی کشور با اشاره به برگزاری این جلسه حضور کلیه اعضاء اظهار داشت: ایجاد مرکز داده ملی و امکان دسترسی تعریف شده دستگاهها به منظور راستی آزمائی اصالت اسناد، تسریع در صدور کارت ملی هوشمند با ایجاد زیرساختهای آن، تقویت پیشخوانهای دولت از نظر تجهیزات راستی آزمائی و همچنین آموزش نیروی انسانی و بالا بردن توان کاربران درشناسائی اسناد اصیل از اسناد جعلی، تسریع در خارج از رده نمودن اسناد مفقودی و سرقتی به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سود جو از این اسناد و ارتقاءضریب ایمنی اسناد در برابر جعل از جمله مواردی است که در این ستاد به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در نشست ستاد مقرر شد دستگاههای کاشف جعل اسناد و مدارک نسبت به اعلام جزئیات و نقاط آسیب پذیر جعل اسناد به دستگاهها برای بررسی و بکارگیری تمهیدات پیشگیرانه اقدام نمایند،‌ بر بهره برداری از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در راستی آزمائی اسناد هویتی تصریح کرد.

معاون امینتی وانتظامی وزارت کشور تاکید به دستگاهها برای ایجاد زیرساخت استعلام الکترونیکی اسناد با هدف امکان دسترسی به استعلام برخط و حتی الامکان پرهیز از اخذ کپی مدارک ، ضرورت انجام مطالعات در زمینه آینده نگاری اسناد و مکلف نمودن دستگاههای ارائه دهنده امضاء دیجیتال برای اخذ تاییدیه سامانه خود از مرکز گواهی ریشه را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست برشمرد.

وی همچنین از تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک در کلیه استانداریهای سراسرکشور به ریاست استاندار و عضویت نمایندگان دستگاههای متناظر پیش بینی شده در آیین نامه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک مصوب هیئت محترم وزیران خبر داد.

کاهش میزان جعل اسناد و مدارکی که آسیب شناسی فنی و استاندارد سازی شده اند
گفتنی است دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی و رئیس پلیس آگاهی ناجا در ششمین جلسه این ستاد به ارائه گزارشی تحلیلی از وضعیت جعل در کشور پرداخت.

براساس این گزارش آن دسته از اسناد و مدارکی که آسیب شناسی فنی و استاندارد سازی شده اند از جمله سند مالکیت تک برگی ؛ کارت ملی هوشمند ؛ گذرنامه وشناسنامه های جدید، میزان جعل آنها به شدت کاهش یافته است.

اسناد و مدارک بانکی و بهادار با 77 درصد در رتبه نخست جعل اسناد
گزارش دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی و رئیس پلیس آگاهی ناجا می افزاید: بیشترین موارد جعل شامل اسناد و مدارک بانکی و بهادار با 77 درصد؛ اسناد و مدارک غیر دولتی با 6 درصد ؛ اسناد و مدارک شناسائی با 5 درصد ؛ علائم صنعتی و تجاری با 4درصد ؛ اسناد مالکیت با 4 درصد ؛ اسناد و مدارک دولتی با 2 درصد ؛ مدارک تحصیلی و آموزشی با 1 درصد ؛ امهار با 1 درصد کل موارد جعل را به خود اختصاص داده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *