صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تحقق اهداف معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای در گرو تعهد تمامی امضاکنندگان آن است

۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۷۰۹۴۳
دسته بندی‌: سیاست
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل گفت: اگر قرار باشد اهداف این معاهده به طور کامل محقق گردد، تعهد مداوم تمامی امضاکنندگان به ویژه دولت‌های دارای سلاح هسته‌ای به خلع سلاح هسته‌ای بسیار ضروری خواهد بود.

گروه سیاسی ؛ کاظم غریب آبادی در سی و پنجمین نشست کمیسیون مقدماتی معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته ای،  ضمن تکرار مجدد موضع اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی در ضرورت حذف کامل تمامی انواع سلاح‌های هسته ای، بر حمایت از اهداف این معاهده تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد اهداف این معاهده به طور کامل محقق گردد، تعهد مداوم تمامی امضا کنندگان به ویژه دولت‌های دارای سلاح هسته‌ای به خلع سلاح هسته‌ای بسیار ضروری خواهد بود، افزود: در همین راستا، معتقدیم دولت‌های دارنده سلاح هسته ای، مسئولیت ویژه‌ای در جهت لازم الاجراء شدن معاهده دارند و قویا از این گروه از دولت‌ها می‌خواهیم تا به طور کامل، به روح و متن این معاهده پایبند باشند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل ضمن تاکید بر ضرورت رعایت تعادل در اختصاص بودجه و منابع انسانی برای تمامی بخش‌های مختلف رژیم‌های راستی آزمایی و نیز بهبود ظرفیت سازی در دولت‌های امضاء کننده، به ویژه کشور‌های در حال توسعه، به موضوع آموزش و ظرفیت سازی پرداخت و با تقدیر از اقدامات آموزشی و ظرفیت سازی انجام شده توسط دبیرخانه سازمان، پیشنهاد کرد تا محتوای دوره‌های آموزشی برگزار شده از طریق اینترنت نیز در دسترس قرار گردد تا کارشناسان بیشتری از دولت‌های امضا کننده بتوانند از این آموزش‌ها بهره بگیرند.

بیشتر بخوانید:

پنجاه و سومین نشست کمیسیون مقدماتی سازمان معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای از ۲۵ تا ۲۷ نوامبر با حضور نمایندگان کشور‌های امضاء کننده این معاهده در وین در حال برگزاری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *