صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آمریکا درصدد تشکیل یک شبه دولت غیرقانونی در شرق فرات است

۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۴۲
کد خبر: ۵۶۷۳۱۱
وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا قصد دارد با جداسازی سرزمین‌های شرق رود فرات از سوریه در این منطقه شبه دولتی غیرقانونی ایجاد کند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در حاشیه دومین نشست همایش بین‎المللی "پاریس برای صلح"، به تشریح تازه ترین تحولات سوریه و نقش مخرب آمریکا در این منطقه پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف می‎گوید: "آمریکا به دنبال ایجاد شبه دولت غیرقانونی در شرق سوریه است. "

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری با انتقاد از مواضع آمریکا در تحولات اخیر در شمال شرق سوریه گفت: "آمریکا به دنبال جداسازی غیرقانونی سرزمین‌های سوریه در ساحل شرقی فرات و ایجاد کشوری با شبه دولتی غیرقانونی درآنجا است. "

وی افزود: "آنها تمام تلاش خود را برای ایجاد ساختاری شبه دولتی در ساحل شرقی رود فرات انجام می‌دهند و از کشور‌های حوزه خلیج فارس برای انجام سرمایه گذاری‌های اساسی کمک می‌خواهند ... هدف روشن آنها، این است که این اراضی را از سوریه جدا کرده و کنترل میادین نفتی واقع شده در این منطقه را در دست بگیرند. "

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه آمریکا را به تلاش برای جلوگیری از سرمایه گذاری متحدان خود در بازسازی سوریه متهم کرد.

لاوروف گفت: "آمریکا قاطعانه بازسازی سوریه را رد و متحدان ناتویی، اروپایی و منطقه‌ای خود را از سرمایه گذاری در پروژه‌ها در مناطق تحت کنترل دولت سوریه منع می‌کند. "

وی همچنین با اشاره به رد پیشنهاد روسیه مبنی بر آغاز گفت‎وگو‌ها میان دمشق و نیرو‌های کُرد در ابتدای تحولات سوریه، از کرد‌های سوریه خواست در مذاکرات سیاسی مربوط به اوضاع این کشور مشارکت کرده و بر مواضع خود ایستادگی کنند.
 
وزیر خارجه روسیه گفت: "کرد‌ها اطمینان داشتند که همواره از طرف آمریکا مورد حمایت قرار می‌گیرند. "

لاوروف ضمن ابراز تاسف از انصراف مقام‌های کُرد از درخواست خود از روسیه مبنی بر آغاز گفت‎وگو با دولت سوریه، گفت: "علت این اقدام، وعده آمریکا مبنی بر بازگرداندن نظامیانش برای کنترل میادین نفتی است. "

وی تاکید کرد: "راه حل تحولات سوریه تنها از طریق تامین منافع کرد‌ها و تمامی اقوام سوری قابل دستیابی است. "

اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر ادامه و تقویت نظامیان این کشور در میادین نفتی سوریه با واکنش «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه مواجه شد. اسد اظهار داشت غارت نفت سوریه توسط آمریکا موضوع جدیدی نیست و این کشور از سال ۲۰۱۴ تاکنون این اقدام را در دستور کار خود دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *